Wydatki komitetów wyborczych na kampanię są ograniczone. Limitów nie można przekroczyć. Jeżeli na rachunku komitetu zgromadzono więcej środków, niż przewidują limity, to nadwyżka musi zostać jakoś zagospodarowana. O tym, w jaki sposób, mówi art. 83f [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=13384987894762ED7BBF23712218A0A6?id=170645]ordynacji wyborczej[/link].
Zgodnie z ust. 1 tego przepisu w razie powstania nadwyżki środków pozyskanych na kampanię nad wydatkami komitet wyborczy partii politycznej przekazuje je na fundusz wyborczy tej partii. Taka sama zasada obowiązuje w wypadku nadwyżki uzyskanej przez koalicyjny komitet wyborczy, utworzony przez kilka partii. Jak wynika z art. 83f ust. 2, nadwyżkę przekazuje się na fundusze wyborcze partii wchodzących w skład koalicji w proporcji ustalonej w umowie koalicyjnej. Takie rozdysponowanie jest jednak możliwe wyłącznie wówczas, gdy umowa ta zawiera stosowne postanowienia. W razie ich braku całą nadwyżkę należy przekazać instytucji charytatywnej.
Instytucjom charytatywnym przypadną również środki stanowiące nadwyżkę nad wydatkami na kampanię wyborczą poczynionymi przez komitety wyborcze utworzone przez organizacje społeczne, stowarzyszenia, a także przez wyborców (ust. 3).
[wyimek]999,99 zł - o przekazaniu organizacjom charytatywnym kwoty nieprzekraczającej tej wartości nie trzeba informować opinii publicznej[/wyimek]
Ustawodawca wymaga, aby o przekazaniu nadwyżki na rzecz instytucji charytatywnej komitety wyborcze poinformowały opinię publiczną. Pełnomocnicy finansowi komitetów utworzonych przez partie polityczne lub ich koalicje obowiązani są do opublikowania informacji w dzienniku o zasięgu ogólnokrajowym.