Reklama
Rozwiń
Reklama

Staż pracy i odprawy w administracji rządowej

Publikacja: 06.10.2015 02:00

Staż pracy i odprawy w administracji rządowej

Foto: www.sxc.hu

Osoba pracująca w administracji rządowej, ale nie w służbie cywilnej odchodzi na emeryturę. Ma krótki, bo dziewięcioletni, staż pracy (przed podjęciem pracy w urzędzie przez wiele lat prowadziła działalność gospodarczą). Czy mimo to powinniśmy wypłacić jej odprawę emerytalną?

Uprawnienia osób zatrudnionych w administracji rządowej niebędących członkami korpusu sc do odprawy emerytalnej wynikają z art. 28 ustawy o pracownikach urzędów państwowych. Zgodnie z nim odprawa taka przysługuje po dziesięciu latach pracy w urzędach w wysokości dwumiesięcznej pensji, po 15 latach trzymiesięcznej, a po 20 latach w wysokości sześciomiesięcznego wynagrodzenia.

RP.PL i The New York Times!

Kup roczną subskrypcję w promocji - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL — rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Prawo drogowe
Rząd chce podwyższyć opłaty za przejazd drogami ekspresowymi i autostradami
Nieruchomości
Spółdzielcy będą wreszcie na swoim. Rząd chce rozwiązać problem z PRL
Konsumenci
Frankowicze. Sąd nie zawsze związany stanowiskiem sądu odwoławczego
Prawo rodzinne
Jak po rozwodzie wycenić nakłady małżonka na wspólny majątek? Wyrok SN
Materiał Promocyjny
Jak budować strategię cyberodporności
Podatki
Darowizna od rodzica powinna iść na konto dziecka. Bo fiskus ją opodatkuje
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama