Reklama

Staż pracy i odprawy w administracji rządowej

Publikacja: 06.10.2015 02:00

Staż pracy i odprawy w administracji rządowej

Foto: www.sxc.hu

Osoba pracująca w administracji rządowej, ale nie w służbie cywilnej odchodzi na emeryturę. Ma krótki, bo dziewięcioletni, staż pracy (przed podjęciem pracy w urzędzie przez wiele lat prowadziła działalność gospodarczą). Czy mimo to powinniśmy wypłacić jej odprawę emerytalną?

Uprawnienia osób zatrudnionych w administracji rządowej niebędących członkami korpusu sc do odprawy emerytalnej wynikają z art. 28 ustawy o pracownikach urzędów państwowych. Zgodnie z nim odprawa taka przysługuje po dziesięciu latach pracy w urzędach w wysokości dwumiesięcznej pensji, po 15 latach trzymiesięcznej, a po 20 latach w wysokości sześciomiesięcznego wynagrodzenia.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Praca, Emerytury i renty
„Lewaków i morderców nienarodzonych nie zatrudniamy”. Sąd o dyskryminacji przy rekrutacji
Prawo rodzinne
Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok dla konkubentów. Muszą się rozliczyć jak po rozwodzie
Prawo w Polsce
Kiedy można zmienić kategorię wojskową? Oto jak wygląda procedura
Prawo w Polsce
Czy za radio w aucie trzeba płacić abonament RTV? Prawo mówi jasno
Konsumenci
Przełomowe orzeczenie SN w sprawie frankowiczów. Wyrok TSUE nie zmieni rozliczeń z bankami
Reklama
Reklama