Reklama

Partnerstwo publiczno-prywatne: łączenie projektów a obniżenie kosztów

Łączenie projektów może być szansą na obniżenie kosztów realizacji przedsięwzięć w formule PPP.

Publikacja: 13.11.2018 07:08

Partnerstwo publiczno-prywatne: łączenie projektów a obniżenie kosztów

Foto: 123RF

Zastosowanie partnerstwa publiczno-prywatnego („PPP") do realizacji różnego rodzaju przedsięwzięć niesie za sobą szereg korzyści dla podmiotów publicznych, takie jak możliwość odroczenia w czasie wydatków związanych z realizacją przedsięwzięcia czy dostęp do wiedzy, potencjału i doświadczenia partnera prywatnego w okresie realizacji projektu, który może wynosić od kilku do nawet kilkudziesięciu lat. Jednakże, pomimo wielu zalet PPP, konieczność poniesienia przez zamawiających wysokich kosztów związanych z przygotowaniem projektu oraz wyborem partnera prywatnego może być postrzegana jako przeszkoda w zastosowaniu PPP do przedsięwzięć o niedużej wartości. Powstaje zatem pytanie, czy można ograniczyć koszty związane z zastosowaniem PPP w przypadku projektów o niedużej wartości?

Pozostało jeszcze 89% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Sądy i trybunały
Uchylenie immunitetu Małgorzaty Manowskiej zablokowane. Brakuje podpisu Dariusza Barskiego
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Oświata i nauczyciele
Uczniowie i nauczyciele alarmują w sprawie tzw. godzin basiowych. „To tykająca bomba”
Dane osobowe
Chciał usunięcia danych z policyjnego rejestru, by dostać pracę. Wyrok NSA
Sądy i trybunały
Sędziowie nie chcą odchodzić „na emeryturę”. KRS częściej odmawia niż się zgadza
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Dane osobowe
Kto odpowiada za wyciek danych osobowych pacjenta? Zapadł precedensowy wyrok
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama