Jak wynika z [link=http://www.rp.pl/aktyprawne/akty/akt.spr;jsessionid=13384987894762ED7BBF23712218A0A6?id=170645]ordynacji wyborczej do rad gmin, rad powiatów i sejmików województw[/link], wszystkie materiały wyborcze powinny być wyraźnie oznaczone. Chodzi o to, aby możliwe było ustalenie, od kogo pochodzą, który z komitetów wyborczych jest ich wytwórcą i właścicielem. Tylko takie plakaty, hasła czy ulotki, a także telewizyjne spoty, reklamy radiowe czy billboardy mogą być rozpowszechniane. Tylko takie materiały podlegają też ochronie prawnej.
Aby plakaty czy hasła wyborcze trafiły do adresata, muszą zostać umieszczone w powszechnie dostępnych miejscach publicznych. Nie oznacza to jednak dowolności w ich rozmieszczaniu.
[srodtytul]Co wolno komitetowi[/srodtytul]
Nie wolno ich wywieszać w miejscach, w których prowadzenie kampanii jest zabronione (np. urzędy) czy ograniczone (np. szkoły). W pozostałych mogą być umieszczane tylko za zgodą odpowiednich podmiotów (np. zakłady pracy).
Pamiętać należy, że na ścianach budynków, ogrodzeniach, latarniach, urządzeniach energetycznych, telekomunikacyjnych i innych można umieszczać plakaty i hasła wyborcze wyłącznie po uzyskaniu zgody właściciela lub zarządcy nieruchomości (urządzeń).