Reklama

Prezes sądu w Krakowie odpowiedziała na oświadczenie Żurka

Prezes Sądu Okręgowego w Krakowie, Dagmara Pawełczyk-Woicka odpowiedziała w czwartek na oświadczenie sędziego Waldemara Żurka, że nie będzie orzekał z sędziami nominowanymi przez tzw. nową Krajową Radę Sądownictwa.

Publikacja: 17.09.2021 08:32

Sędzia Waldemar Żurek, Prezes Sądu Okręgowego w Krakowie Dagmara Pawełczyk-Woicka

Sędzia Waldemar Żurek, Prezes Sądu Okręgowego w Krakowie Dagmara Pawełczyk-Woicka

Foto: PAP / Jacek Bednarczyk / Rafał Guz

mat

W ujawnionym w Internecie piśmie, sędzia Dagmara Pawełczyk-Woicka, która jest Prezesem Sądu Okręgowego w Krakowie i członkiem Krajowej Rady Sądownictwa, stwierdziła, że wniosek sędziego Waldemara Żurka nie zostanie uwzględniony, gdyż "zasady wyznaczania składów uregulowane są w art. 47a ustawy o ustroju sądów powszechnych".

Prezes SO przypomniała, że "odbierając nominację sędziowską sędzia przyrzeka stać na straży porządku prawnego, przestrzegać obowiązujących ustaw i Konstytucji RP", a "odmowa złożenia ślubowania jest jednoznaczna ze zrzeczeniem się stanowiska sędziego".

Pozostało jeszcze 82% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
W sądzie i w urzędzie
Nowa usługa w aplikacji mObywatel. Pięć razy w miesiącu za darmo
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Sądy i trybunały
Tak koalicja 15 października „przejmie” Trybunał Konstytucyjny. Jest zapowiedź
Praca, Emerytury i renty
Emerytury bezdzietnych kobiet. Czy petycja ma szansę zmienić prawo?
Prawo drogowe
Prawo jazdy po 65. roku życia. Będą nowe przepisy w Unii Europejskiej
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Zawody prawnicze
Zakaz używania tytułu i bez presji załatwiania zastępstwa na urlopie. Będą nowe przepisy o adwokaturze
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama