Film Bartany w Zachęcie

Zachęta Narodowa Galeria Sztuki zaprasza w piątek na pokaz filmu izraelskiej artystki Yael Bartany "Zamach"

Publikacja: 31.05.2011 13:15

www.zacheta.art.pl

www.zacheta.art.pl

Foto: Zachęta

Obraz jest ostatnią częścią „polskiej" trylogii Bartany, w skład której wchodzą również wcześniejsze filmy: "Mary Koszmary" (2007) oraz "Mur i wieża" (2009). "Zamach" prezentowany jest równolegle do wystawy "...i zadziwi się Europa" w Pawilonie Polonia na 54. Międzynarodowej Wystawie Sztuki w Wenecji. Po raz pierwszy w historii biennale Polskę reprezentuje twórca z innego kraju.

Projekt Yael Bartany ma charakter eksperymentalnej, narodowej psychoterapii, podczas której  historyczne demony budzone są i wywlekane na światło dzienne. Abstrahując od złożonego obrazu stosunków polsko-żydowskich, jest to również uniwersalna opowieść o gotowości na przyjęcie obcego i problemie integracji kulturowej w niestabilnym świecie pełnym politycznych napięć i przewrotów. Akcja filmów Bartany rozgrywa się w symbolicznej przestrzeni pełnej blizn po konfliktach etnicznych i wojnach. W filmach tych splatają się ze sobą wątki dotyczące izraelskiego ruchu osadniczego, syjonistycznych marzeń, antysemityzmu, Holokaustu i palestyńskiego prawa do ziemi.

Więcej informacji na stronie www.labiennale.art.pl

Kuratorami projektu są Sebastian Cichocki i Galit Eilat.

Piątkowy pokaz "Zamachu" odbędzie się o godz. 19.00, w dniach 4.06 – 21.08.201 film prezentowany będzie w Sali Matejkowskiej.

Obraz jest ostatnią częścią „polskiej" trylogii Bartany, w skład której wchodzą również wcześniejsze filmy: "Mary Koszmary" (2007) oraz "Mur i wieża" (2009). "Zamach" prezentowany jest równolegle do wystawy "...i zadziwi się Europa" w Pawilonie Polonia na 54. Międzynarodowej Wystawie Sztuki w Wenecji. Po raz pierwszy w historii biennale Polskę reprezentuje twórca z innego kraju.

Projekt Yael Bartany ma charakter eksperymentalnej, narodowej psychoterapii, podczas której  historyczne demony budzone są i wywlekane na światło dzienne. Abstrahując od złożonego obrazu stosunków polsko-żydowskich, jest to również uniwersalna opowieść o gotowości na przyjęcie obcego i problemie integracji kulturowej w niestabilnym świecie pełnym politycznych napięć i przewrotów. Akcja filmów Bartany rozgrywa się w symbolicznej przestrzeni pełnej blizn po konfliktach etnicznych i wojnach. W filmach tych splatają się ze sobą wątki dotyczące izraelskiego ruchu osadniczego, syjonistycznych marzeń, antysemityzmu, Holokaustu i palestyńskiego prawa do ziemi.

Rzeźba
Ai Weiwei w Parku Rzeźby na Bródnie
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Rzeźba
Ponad dwadzieścia XVIII-wiecznych rzeźb. To wszystko do zobaczenia na Wawelu
Rzeźba
Lwowska rzeźba rokokowa: arcydzieła z muzeów Ukrainy na Wawelu
Sztuka
Omenaa Mensah i polskie artystki tworzą nowy rozdział Biennale na Malcie
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Rzeźba
Rzeźby, które przeczą prawom grawitacji. Wystawa w Centrum Olimpijskim PKOl