Ale wszechstronne wykształcenie plastyczne bardzo się przydaje – graficy kampanii promocyjnych są cenieni równie wysoko jak specjaliści od projektowania logo. To właśnie oni, młodzi debiutanci tego zawodu nadesłali w tym roku 865 prac na konkurs prezentujący światową twórczość plakatową z ostatnich dwóch lat, czyli na 22. edycję Międzynarodowego Biennale Plakatu.
Jury wybrało 92 prace, które oglądać można od 4 czerwca na wystawie w galerii Salon Akademii na Akademii Sztuk Pięknych. Tego dnia ogłoszone zostaną także nazwiska laureatów tego prestiżowego konkursu w kategorii Złoty Debiut im. Henryka Tomaszewskiego.
– Poziom prac zgłaszanych przez młodych twórców jest coraz wyższy. Ich plakaty zawsze charakteryzowały się dużą odwagą w pokazywaniu problematyki współczesnego świata – mówi Monika
Rogowska-Stangret, sekretarz Międzynarodowego Biennale Plakatu. – Jestem przekonana, że tegoroczna edycja międzynarodowego przeglądu plakatu wyłoni co najmniej kilka osób, które w przyszłości będą miały duży wpływ na kształt światowej sztuki grafiki.
Ostatnio Złoty Debiut wygrywali właśnie Polacy. Anitę Wasik nagrodzono za plakat „Wykorzystywanie przez korporację“, jedno z wyróżnień trafiło do rąk Anny Szczepańskiej za charakterystyczną pracę „Ofiary mody“, a laur Związku Artystów Scen Polskich zdobyła Anna Bujak za „Carmen“.