Reklama

Maciej Zabrowski: Prawo w beczce wina

Nawet w winiarstwie, mimo że, jak wiemy, klimat w Polsce nie jest sprzyjający, odnosimy sukcesy. A w sądownictwie nam nie idzie.

Publikacja: 25.09.2024 04:30

Maciej Zabrowski: Prawo w beczce wina

Foto: Adobe Stock

Niedawno miałem ogromną przyjemność uczestniczyć w okrągłej dziesiątej rocznicy pierwszego rocznika wina jednej z najbardziej znanych i cenionych polskich winnic. Jubileuszowa kolacja uświetniona była obecnością samych gospodarzy i założycieli winnicy, a przede wszystkim doskonałymi winami, w tym degustacją pierwszych roczników. Dopełnieniem były barwne historie o początkach winiarstwa w Polsce.

Dziś mało już kogo dziwi, że polskie wina można znaleźć w najlepszych i najdroższych restauracjach w Polsce. W ostatnich latach jego sprzedaż i zainteresowanie tą tematyką stale rośnie. Co więcej, polskie wina coraz częściej serwowane są w odległych zakątkach świata, jak Anglia, Hiszpania, a nawet Japonia. W latach 90. XX w. termin „wina z Polski” praktycznie nie istniał, pomijając oczywiście wina owocowe z kolorowymi nalepkami i wyrafinowanymi nazwami dostępnymi w prawie każdym sklepie monopolowym. Aktualnie szacuje się, że winnic w Polsce jest około sześciuset, a co ciekawe, wszystkie powstały dopiero w XXI wieku. Nie jest to zresztą łatwe zadanie, bo jak wiadomo, na co wskazywała już kiedyś jedna z byłych Pań Minister, klimat w Polsce nie jest sprzyjający.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

PRO.RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Podwójna siła dziennikarstwa w jednej ofercie.

Kup roczny dostęp do PRO.RP.PL i ciesz się pełnym dostępem do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie zyskujesz nieograniczony dostęp do The New York Times, w tym News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Rzecz o prawie
Łukasz Guza: Kto tworzy prawo
Rzecz o prawie
Jecek Dubois: Tajemnica bez tajemnic
Rzecz o prawie
Joanna Parafianowicz: Test to filtr, nie wyrocznia
Rzecz o prawie
Jarosław Gwizdak: Wakacje z Jakubem Kanią
Rzecz o prawie
Rada ochrony danych chce ułatwić firmom zachowanie zgodności z RODO
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama