Aktualizacja: 14.12.2024 10:27 Publikacja: 19.12.2023 02:00
Foto: Adobe Stock
Niedawno w Polsce podczas gali mieszanych sztuk walki na plecach jednego z zawodników pojawiła się wytatuowana nazwa kancelarii prawnej. Wywołało to pewne poruszenie w środowisku i dyskusję, czy to dopuszczalne. Czy w USA coś takiego w ogóle by kogoś zainteresowało, czy to jest normalne jak na tamtejsze standardy?
To jest zupełnie normalne, tutaj by się nikt nie zdziwił. Prawnicy bardzo często sponsorują wydarzenia sportowe. W Las Vegas mamy np. zespół (hokejowy) Vegas Golden Knights, który ostatnio wygrał Puchar Stanleya. Jak się idzie na ich mecze, to dookoła na bandach i w innych miejscach wiszą reklamy prawników. W przerwach też zawsze są puszczane. Tak samo z innymi wydarzeniami sportowymi, jak futbol amerykański. Niektóre reklamy są dość ciekawe, szczególnie te puszczane w trakcie Superbowl. Zwykle w przerwie, bo to jest najlepszy czas antenowy i tam co bogatsi prawnicy wymyślają często śmieszniejsze reklamy, w których opowiadają różne historie. Reklamy prawników widoczne są wszędzie. Ludzie się do tego przyzwyczaili i o tym się nawet za bardzo nie mówi. I nikt by na pewno przez to nie dostał reprymendy z Izby Adwokackiej. Ciężko mi powiedzieć, bo jestem oderwany od rzeczywistości reklamy w Polsce, pewnie to, co się u nas dzieje, u was byłoby uznane za drastyczne. Dla mnie w tej chwili jest to normalne. Widzi się te billboardy wszędzie.
Czy prawo do wypowiedzi jest współcześnie nadużywane, czy skuteczniej tłumione?
Z naszą demokracją jest trochę jak z reprezentacją w piłkę nożną – ciągle w defensywie, a my powtarzamy: „nic się nie stało”.
Trudno uniknąć wrażenia, że kwalifikacja prawna zdarzeń z udziałem funkcjonariuszy policji może zależeć od tego, czy występują oni po stronie potencjalnych sprawców, czy też pokrzywdzonych feralnym postrzeleniem.
Niektóre pomysły na usprawnienie sądownictwa mogą prowadzić do kuriozalnych wręcz skutków.
Bank wspiera rozwój pasji, dlatego miał już w swojej ofercie konto gamingowe, atrakcyjne wizerunki kart płatniczych oraz skórek w aplikacji nawiązujących do gier. Teraz, chcąc dotrzeć do młodych, stworzył w ramach trybu kreatywnego swoją mapę symulacyjną w Fortnite, łącząc innowacyjną rozgrywkę z edukacją finansową i udostępniając graczom możliwość stworzenia w wirtualnym świecie własnego banku.
Hasło „Ja-ro-sław! Polskę zbaw!” dobrze ilustruje kłopot części wyborców z rozróżnieniem wyborów politycznych i religijnych.
Od dziś obowiązują unijne przepisy ws. bezpieczeństwa produktów sprzedawanych w internecie. Polska ich nie implementowała, więc na razie za niedopełnienie obowiązków nie grożą sankcję. Warto jednak dostosować się do nich zawczasu.
Zaadresowanie pozwu na firmę przedsiębiorstwa, np. „Zakład kamieniarski X.Y.”, a nie na nazwisko lub nazwę przedsiębiorcy, jest wadliwe i skutkuje odrzuceniem pozwu.
Jakie trendy dominowały na rynku usług prawnych w 2024 roku?
Jak donoszą amerykańskie media, Rupert Murdoch poniósł porażkę w sporze ze swoimi dziećmi o sukcesję w stworzonym przez siebie imperium biznesowym. Nie będzie mógł zmienić treści swojej decyzji dotyczącej podziału majątku między potomków.
Jeśli przekroczymy limit wartości firmowego prezentu, wówczas obdarowana osoba powinna zapłacić podatek dochodowy.
Ministerstwo Cyfryzacji zapowiada, że do końca pierwszego kwartału 2025 r. zakończą się rządowe prace nad ustawą wdrażającą dyrektywę NIS2. Według deklaracji resortu ma ona podnieść poziom cyberbezpieczeństwa, ale rodzi wiele obaw u przedsiębiorców.
Przeprosin i wpłaty tysiąca zł na WOŚP domaga się od polityka PiS Mariusza Błaszczaka sędzia Igor Tuleya. Były wicepremier został pozwany za słowa sugerujące, że sędzia wpisuje się w scenariusz Kremla i prezentuje antywojskową postawę.
Święty Mikołaj też czasem musi się rozliczyć z fiskusem – przypomina Joanna Narkiewicz-Tarłowska, doradczyni podatkowa, dyrektor zarządzająca w kancelarii Vialto Partners Poland.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas