Firmy szukają sposobów na młode talenty

Pracodawcy przekonują się do niestandardowych metod łowienia młodych talentów. Sięgają po gry, rywalizację i promocję na festiwalach.

Publikacja: 21.01.2015 11:30

Nowy projekt Luxoftu łączy rekrutację z grywalizacją

Nowy projekt Luxoftu łączy rekrutację z grywalizacją

Foto: materiały prasowe

– Ważny jest bezpośredni kontakt z kandydatami, czy to w ramach targów pracy, czy też konkursów i happeningów związanych z ich zainteresowaniami – podkreśla Sylwia Wódkowska-Pęksyk, menedżer HR w gdańskim Globalnym Centrum Finansowym Arla Foods, gdzie średni wiek ponad 270 pracowników wynosi 28 lat. Wielu z nich wdrażało się do pracy poprzez firmową grę Arlopoly.

Wzorowana na popularnej planszówce, pomaga pracownikom poszerzyć wiedzę dotyczącą biznesu firmy, ucząc też firmowych wartości. Gier w firmach jest zresztą coraz więcej – także tych pełniących rolę testów rekrutacyjnych. Przed dwoma laty do interaktywnej „Gry o bro" zaprosiła kandydatów do pracy Kompania Piwowarska. Wiosną 2014 r. poradnikowym quizem rekrutacyjnym na Facebooku promowała swoje staże i praktyki Grupa PZU.

Dostęp na ROK tylko za 79zł z Płatnościami powtarzalnymi BLIK

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Rynek pracy
Spadło przeciętne zatrudnienie. GUS podał najnowsze dane
Rynek pracy
Słabo z pracą w drugim półroczu. Nadzieja w dużych firmach
Rynek pracy
GUS: 1,4 mln ludzi w Polsce pracuje tylko na podstawie umowy zlecenia
Rynek pracy
Na jakie umiejętności postawić w erze sztucznej inteligencji?
Materiał Promocyjny
Firmy, które zmieniły polską branżę budowlaną. 35 lat VELUX Polska
Rynek pracy
Czy uda się przełamać męską dominację we władzach firm?