Studenci znajdą mentorów także na rynku mody

Już pięć ścieżek tematycznych będą mieli do wyboru młodzi ludzie z Polski i Ukrainy, którzy wezmą udział w VII edycji programu mentoringowego firmy Boston Consulting Group.

Publikacja: 18.09.2023 03:00

Studenci znajdą mentorów także na rynku mody

Foto: Adobe Stock

– Staramy się, aby program rozwijał się z każdą edycją i dostosowujemy go do zapotrzebowania, które obecnie obserwujemy – podkreśla Oktawian Zając, dyrektor zarządzający i starszy partner w firmie doradztwa strategicznego Boston Consulting Group (BCG) w Polsce, podsumowując zakończoną we wrześniu VI edycję programu mentoringowego EmpowerPL. Program, w którym mentees są studenci dobrych uczelni, a mentorami prezesi dużych firm, założyciele start-upów i liderzy sektora NGO, to inicjatywa BCG i Federacji Polskich Stowarzyszeń Studenckich w Wielkiej Brytanii.

Czytaj więcej

Cechy, które mogą nam ograniczyć możliwości kariery

Co roku pojawia się w nim coś nowego – w ostatniej, VI edycji tą nowością był udział studentek i studentów z Ukrainy, a także mentorów pochodzenia ukraińskiego. Dlatego też organizatorzy zmienili nazwę programu.

– Ostatnia edycja była przełomowa – EmpowerPL przekształcił się w EmpowerPL+UA – przypomina Franciszek Hutten Czapski, dyrektor zarządzający i starszy partner BCG. Nie kryje też, że w pierwszym roku polsko-ukraińskiej edycji programu wyzwaniem było dotarcie do zupełnie nowej grupy osób, które w większości wcześniej go nie znały. To wyzwanie udało się jednak pokonać. – Mieliśmy łącznie ponad 70 par mentor-mentee, z czego prawie 20 osób to byli studenci z Ukrainy – zaznacza Hutten Czapski. W nowej, VII edycji EmpowerPL+UA będą już uczestniczyć także mentorzy z Ukrainy.

Jak wynika ze statystyk programu, którego patronem medialnym jest „Rzeczpospolita”, w sześciu dotychczasowych edycjach uczestniczyło już ponad 350 par mentees i mentorów. Wkrótce ta liczba powinna przekroczyć 400.

Czytaj więcej

Studia za granicą: szanse i wyzwania dla Polaków

Tym bardziej że w VII edycji EmpowerPL+UA, która oficjalnie zostanie otwarta 23 września, podczas konferencji Poland 2.0 Summit w Warszawie, pojawi się kolejna, piąta już ścieżka. Obok klasycznej (banking, konsulting, insurance, legal, retail), technologicznej, data science & AI oraz sustainability, teraz zostanie otwarta ścieżka fashion z mentorami z branży modowej. – Widzieliśmy ogromne zainteresowanie sektorem mody; jest to jedna z trzech branż najbardziej wpływających na klimat, a dzisiejsza młodzież chce działać, rozumieć, skąd wynikają decyzje biznesowe i czy środowisko ma znaczenie dla branży modowej. Chcemy pomóc im poznać te odpowiedzi – wyjaśnia Oktawian Zając, który nie obawia się deficytu mentorów. Bardzo wielu z nich deklaruje chęć ponownego udziału w programie.

– Coraz popularniejszy jest też model, że mentorzy zapoznają nas z innymi osobami z biznesu, polecając ich na mentorów, albo mentorzy zgłaszają się proaktywnie – zaznacza dyrektor zarządzający BCG.

– Staramy się, aby program rozwijał się z każdą edycją i dostosowujemy go do zapotrzebowania, które obecnie obserwujemy – podkreśla Oktawian Zając, dyrektor zarządzający i starszy partner w firmie doradztwa strategicznego Boston Consulting Group (BCG) w Polsce, podsumowując zakończoną we wrześniu VI edycję programu mentoringowego EmpowerPL. Program, w którym mentees są studenci dobrych uczelni, a mentorami prezesi dużych firm, założyciele start-upów i liderzy sektora NGO, to inicjatywa BCG i Federacji Polskich Stowarzyszeń Studenckich w Wielkiej Brytanii.

Pozostało 82% artykułu
2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Rynek pracy
Pozorny boom. Firmy chcą rekrutować, ale nie palą się do zwiększania zatrudnienia
Rynek pracy
Szklane sufity w dużych spółkach mają pęknąć. Za mało kobiet we władzach
Rynek pracy
Chińskie firmy oburzyły kobiety. Do akcji wkraczają władze w Pekinie
Rynek pracy
Jakich pracowników szukają pracodawcy? Ta grupa nie może narzekać na brak ofert
Materiał Promocyjny
Mity i fakty – Samochody elektryczne nie są ekologiczne
Rynek pracy
Emigracja zarobkowa coraz mniej kusi Polaków. Najniższy odsetek od pandemii