Reklama

Talenty szukają ciekawych wyzwań

Firmom w kraju niełatwo będzie pozyskać młodych Polaków studiujących na czołowych uczelniach Europy. Większość z nich myśli o karierze za granicą, a wpływ na te plany ma wojna w Ukrainie.

Publikacja: 07.11.2022 03:00

Ogłoszenie startu programu EmpowerPL podczas londyńskiego Poland 2.0 Summit

Ogłoszenie startu programu EmpowerPL podczas londyńskiego Poland 2.0 Summit

Foto: mat. pras.

Tylko 15 proc. Polaków studiujących za granicą zadeklarowało, że zamierza po studiach pracować w Polsce. Co więcej, ich koledzy i koleżanki studiujący w kraju często planują emigrację, a niemal połowa z nich (46 proc.) myśli o karierze za granicą – wynika z badania fundacji Poland 2.0 i firmy doradztwa strategicznego Boston Consulting Group, które przedstawiono podczas sobotniej konferencji Poland 2.0 Summit w Londynie.

– Może to oznaczać drenaż talentów – przyznał Adam Grzyb, dyrektor rekrutacji w BCG Polska, zwracając uwagę na inne wyzwanie związane z wojną w Ukrainie i kryzysem gospodarczym. Aż siedmiu na dziesięciu uczestników badania przyznaje, że ostatnie zmiany geopolityczne i gospodarcze odbiły się negatywnie na ich psychice, a co trzecia z osób myślących o pracy poza Polską twierdzi, że na te plany wpłynęła wojna w Ukrainie.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Rynek pracy
Weto Karola Nawrockiego może utrudnić życie polskim firmom i pracownikom z Ukrainy
Rynek pracy
GUS: stopa bezrobocia w Polsce wzrosła do 5,4 proc. Przyczyną zmiany regulacyjne
Rynek pracy
Solidny wzrost przeciętnego wynagrodzenia. Spadło zatrudnienie. Stopy w dół?
Rynek pracy
W krajach Unii ubywa wakatów. Czy umacnia się rynek pracodawcy?
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Rynek pracy
Firmy zaczynają odkrywać potencjał neuroróżnorodności
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama