Co trzeci Polak czuje się teraz mniej lojalny wobec swego pracodawcy niż przed rokiem. Nic więc dziwnego, że częściej jesteśmy gotowi się z nim rozstać; nad porzuceniem obecnej pracy zastanawia się często 58 proc. polskich uczestników badania Kelly Global Workforce Index. To cykliczny sondaż firmy doradczej Kelly, który w tym roku objął 170 tys. osób z całego świata, badając ich opinie dotyczące zatrudnienia i środowiska pracy.
Agnieszka Walter, dyrektor generalna Kelly Services Poland, zwraca uwagę, że poziom zaangażowania pracowników w Polsce jest stosunkowo niski w porównaniu z innymi europejskimi krajami (choć wyniki są bardzo zróżnicowane pod względem wieku i obszarów zatrudnienia).
W całej próbie tylko co trzeci Polak czuje się oddany swej firmie. Na tle Europy rekordzistami są tu Skandynawowie – w Danii i Norwegii odsetek osób zaangażowanych w pracę przekracza 40 proc. Za to znacznie gorzej niż polscy pracownicy wypadają tu Portugalczycy, Węgrzy i zamykający listę Włosi – jedynie czterech na stu czuje się oddanych swej firmie.
63 procent Polaków planuje poszukiwanie nowej pracy w nadchodzącym roku
Widać tu korelację między zaangażowaniem pracowników a ich przekonaniem o swej wartości dla pracodawcy – w krajach, gdzie ludzie czują się doceniani, ich zaangażowanie jest zwykle wyższe. Najmniej oddani pracy Włosi najrzadziej widzą też swą wartość dla pracodawcy. – To jasne, że pracodawcy muszą zrobić więcej, aby zapewnić przyjazne otoczenie pracy, które pomoże utrzymać pracowników na dłużej, szczególnie pracowników pokolenia Y. Stanie się to jeszcze bardziej krytyczne, kiedy nasili się wojna o talenty – przewiduje szefowa Kelly Services Poland.