Reklama

W których branżach Polacy najczęściej zmieniają pracę?

Pracownicy z branży IT i telekomunikacji mogą przebierać dziś w ofertach pracy. I to właśnie oni najczęściej zmieniali pracodawcę w ciągu ostatniego roku.

Aktualizacja: 24.05.2021 18:48 Publikacja: 24.05.2021 18:35

W których branżach Polacy najczęściej zmieniają pracę?

Foto: AdobeStock

Rynek pracy powoli wychodzi z kryzysu spowodowanego pandemią koronawirusa i uciążliwymi obostrzeniami. Jak wynika z najnowszego raportu firmy rekrutacyjnej Devire, pracownicy oceniają obecnie sytuację na rynku pracy jako w miarę stabilną. Niemal co drugi pracownik twierdzi, że pomimo pandemii jego sytuacja zawodowa nie uległa zmianie, z kolei w przypadku czterech na dziesięciu pracowników uległa ona pogorszeniu.

Firma Devire sprawdziła też, jak często pracownicy danych branż zmieniali w ciągu ostatniego roku pracodawcę. Okazało się, że 43 proc. specjalistów i managerów podjęło taką decyzję w porównaniu do 44 proc. w 2019 roku. Liderami pod tym względem byli pracownicy z branży IT i telekomunikacji, z których aż 54 proc. zdecydowało się na zmianę zatrudnienia. Tuż za nimi uplasowali się specjaliści z sektora mediów, marketingu i e-commerce (50 proc.), SSC/BPO (49 proc.) oraz bankowości i usług finansowych (42 proc.).

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Rynek pracy
Walmart rezygnuje z pracowników z wizą H-1B. Co dalej z zagranicznymi talentami?
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Rynek pracy
Specjaliści bardziej niż menedżerowie odczuli pogorszenie na rynku pracy
Rynek pracy
Już niemal każdy programista pracuje z AI
Rynek pracy
W 2026 r. firmy szykują dalsze hamowanie wzrostu płac
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Rynek pracy
Firmy nie radzą sobie z Zetkami
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama