Kandydaci do pracy w PR wiedzą już, ile mogą zarobić

Branża Public Relations jako pierwsza w Polsce ma swój raport płacowy ze stawkami wynagrodzeń w konkretnych firmach.

Publikacja: 27.12.2016 21:05

Foto: 123RF

Branżowe raporty płacowe z danymi dotyczącymi średnich stawek albo widełek płacowych na określonym stanowisku to nic nowego. Jednak opublikowana przez portal PRoto.pl analiza, w której można znaleźć informacje o płacach oferowanych w konkretnych agencjach PR, wraz z opisem obowiązków i rodzajem zatrudnienia, jest nowością w skali kraju.

– Postanowiliśmy rozpocząć szeroką dyskusję na temat wynagrodzeń w agencjach PR, którą będziemy kontynuować w 2017 roku – tłumaczy Joanna Jałowiec, redaktor naczelna PRoto.pl. Zaznacza, że choć kwestia wynagrodzeń jest często tematem tabu, to informacje na temat płac (zwłaszcza w przypadku hermetycznych branż, takich jak PR) są zwykle tajemnicą poliszynela. Pierwsza edycja raportu, opracowanego na podstawie danych z dziewięciu agencji PR (24/7 Communication, Alert Media Communications, Digital Open Group, inPlus Media, JBcomm, Lighthouse Consultants, MSLGroup Poland, On Board, Unicorn Media) ma zachęcić branżę do otwartości w mówieniu o stawkach i do ujednolicenia opisu stanowisk.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Rynek pracy
Już nie tylko w okopach. Koreańczycy zaludniają rosyjskie fabryki
Rynek pracy
Polskim firmom już bliżej do idealnego pracodawcy?
Rynek pracy
Już ponad 10 milionów specjalistów ICT w Unii Europejskiej
Rynek pracy
Duży wzrost bezrobocia we Francji
Rynek pracy
HR-owcy dzielą los specjalistów IT. Oni też odczuli wpływ AI
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem