Na rynek zaczynają wchodzić pracusie z pokolenia Z

Pracodawcy, którzy przywykli już do milenialsów, czyli przedstawicieli generacji Y, teraz stają przed kolejnym wyzwaniem – urodzoną w latach 1993–1999 generacją Z. Ona ma nieco inne wymagania.

Aktualizacja: 26.07.2017 08:15 Publikacja: 25.07.2017 19:41

Na rynek zaczynają wchodzić pracusie z pokolenia Z

Foto: 123RF

Przed wyborem kierunku studiów sprawdzają sytuację na rynku pracy, a zanim do niej pójdą, kończą często kursy technologiczne. Spora część chętnie zatrudni się też w korporacji, i to nawet na dłużej. Pod warunkiem że firma zapewni im atrakcyjną ścieżkę rozwoju zawodowego, w tym dobre szkolenia – wynika z raportu firmy Accenture Operations „Gen Z Rising", który powstał na podstawie badania absolwentów amerykańskich college'ów.

Chociaż badanie dotyczyło młodych Amerykanów, to Edyta Gałaszewska-Bogusz, dyrektor Accenture Operations w Polsce, dużą samoświadomość generacji Z i pęd do wiedzy obserwuje także wśród kandydatów z pokolenia Z w biurach firmy w Polsce. – Zestaw cech ich wymarzonego miejsca pracy jest u nas podobny jak w Stanach Zjednoczonych. To przede wszystkim możliwość kreowania ścieżek kariery i awansu, dostępność szkoleń, a także szansa na długotrwały rozwój – dodaje.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Rynek pracy
Barometr Talentów 2025. Poznaliśmy nastroje pracowników w Polsce
Rynek pracy
Specjalista z kompetencjami AI łatwiej znajdzie pracę i więcej zarobi
Rynek pracy
„FAZ”: Dlaczego Polacy nie chcą już pracować w Niemczech?
Rynek pracy
Dobra sytuacja na rynku pracy w USA może zniechęcić Fed do cięcia stóp
Rynek pracy
Prezes Manpower Group: na rynkach pracy w Europie panuje chłód
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama