Reklama
Rozwiń
Reklama

Czekolada mocno zdrożeje. Ghana wstrzymuje sprzedaż ziarna kakao

Ghana i Wybrzeże Kości Słoniowej - dwaj najwięksi światowi producenci kakao postanowili wstrzymać jego sprzedaż. Domagają się cen minimalnych na ziarno. Ceny kakao już podskoczyły. Za chwile zdrożeje też czekolada.

Aktualizacja: 16.06.2019 17:32 Publikacja: 16.06.2019 14:00

Owoc kakaowca z Ghany

Foto: Bloomberg

ula

Dwa afrykańskie kraje: Ghana oraz Wybrzeże Kości Słoniowej odpowiadają za 60 proc. światowej produkcji ziarna kakao. Farmerzy z obu krajów domagają się cen minimalnych na ziarno kakaowca na poziomie 2600 dolarów (ok. 9,9 tys złotych) za tonę. Zaraz po opublikowaniu informacjo o zakazie sprzedaży cena kakao na nowojorskiej giełdzie wzrosła o 1,4 proc. do 2540 dolarów za tonę.

Na specjalnym spotkaniu kupców i organizacji branżowych producentów kakao w stolicy Ghany Akrze zgodzili się, że cena surowego kakao musi wzrosnąć. Joseph Boahen Aidoo z rządowego Ghana Cocoa Board zapowiedział, że na kolejnym spotkaniu podwyżki zostaną wprowadzone w życie. Do podjęcia stosownych decyzji farmerzy z Ghany i Wybrzeża Kości Słoniowej nie będą zawierać żadnych kontraktów na zbiory z sezony 2020/2021.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month W duecie taniej i korzystaj podwójnie! Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Rolnictwo
Roboty w oborach. Wieś wchodzi w XXI wiek
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Rolnictwo
Komisja Europejska grozi Polsce procedurą za blokadę ukraińskiego zboża
Rolnictwo
Producenci tytoniu zablokują Warszawę. Protestują przeciwko likwidacji dopłat
Rolnictwo
Epidemia ptasiej grypy gwałtownie rozprzestrzenia się w Niemczech
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Rolnictwo
Jest nowa umowa handlowa z Ukrainą. Co z polskim embargiem?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama