Reklama
Rozwiń
Reklama

Rolnicy będą mieli nowe źródło zysków. Będą sprzedawać kredyty na CO2

Rośnie zainteresowanie zarabianiem na kredytach węglowych wśród rolników. Temat badają już banki, a pierwsze organizacje wprowadzają kredyty.

Publikacja: 15.09.2022 03:00

Rolnicy będą mieli nowe źródło zysków. Będą sprzedawać kredyty na CO2

Foto: Adobe Stock

Już blisko połowa właścicieli dużych gospodarstw (powyżej 100 ha) jest zainteresowana rolnictwem regeneracyjnym. Wśród ogółu rolników ten odsetek też jest spory: wynosi 34 proc. – wynika z badania przeprowadzonego przez BNP Paribas, które poznała „Rzeczpospolita”.

– Opracowujemy produkty finansowe premiujące rolników, wdrażających praktyki rolnictwa regeneracyjnego i poddających się niezależnej certyfikacji w tym zakresie. Ma to być dodatkowa zachęta przy okazji modernizacji produkcji rolniczej, skłaniająca do zastanowienia się, czy nie przejść na system rolnictwa regeneracyjnego – mówi Michał Siwek, dyrektor departamentu Międzynarodowy Hub Food & Agri, Bank BNP Paribas. Zachętą będą wysokiej jakości kredyty węglowe, ale – zdaniem banku – powinny być one wartością dodaną, a nie głównym powodem takiej transformacji.

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Rolnictwo
Roboty w oborach. Wieś wchodzi w XXI wiek
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Rolnictwo
Komisja Europejska grozi Polsce procedurą za blokadę ukraińskiego zboża
Rolnictwo
Producenci tytoniu zablokują Warszawę. Protestują przeciwko likwidacji dopłat
Rolnictwo
Epidemia ptasiej grypy gwałtownie rozprzestrzenia się w Niemczech
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Rolnictwo
Jest nowa umowa handlowa z Ukrainą. Co z polskim embargiem?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama