Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 13.12.2023 07:01 Publikacja: 13.12.2023 03:00
Media już w czerwcu 2022 roku informowały o tajemniczych awariach pojazdów Newag Impuls 45WE (na zdjęciu) spółki Koleje Dolnośląskie.
Foto: PAP/Andrzej Grygiel
Prokuratura Regionalna w Krakowie będzie wyjaśniać, kto i dlaczego w oprogramowaniu pociągów firmy Newag z Nowego Sącza wprowadzał niedopuszczalne blokady. To one były przyczyną ubiegłorocznych awarii polskich impulsów, m.in. w Kolejach Dolnośląskich i Mazowieckich – wynika z ustaleń grupy polskich hakerów, których wynajęła bydgoska firma SPS, serwisant pociągów i konkurencja Newagu.
– Udało nam się przeanalizować programowanie pojazdów i znaleźć w nim specjalnie zaprogramowane usterki, które pojawiały się m.in. przy wielodniowym postoju – mówił „Rzeczpospolitej” Michał Kowalczyk z Dragon Sector. W dwóch z nich znaleziono nawet wgrane koordynaty GPS po to, „żeby pojazdy psuły się dokładnie w warsztatach konkurencji Newagu”.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Kontrowersyjne zachowania, awans do elitarnej jednostki policji, a w finale wpadka z mefedronem i zwolnienie – u...
Banknoty polskie, czeskie, a nawet amerykańskie dolary fałszował 47-latek z Małopolski zatrzymany przez policjan...
Cudzoziemcy zatrzymani za wypuszczenie drona nad siedzibą prezydenta i budynkami rządowymi nie działali na zlece...
Złodziej premierowskiego lexusa to człowiek spoza środowiska złodziei samochodów – ustaliła „Rz”. Czy Łukasz W....
Jedną z zatrzymanych w poniedziałek wieczorem osób jest obywatel Ukrainy, a nie Białorusi, jak początkowo inform...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas