Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Aktualizacja: 13.12.2023 07:01 Publikacja: 13.12.2023 03:00
Media już w czerwcu 2022 roku informowały o tajemniczych awariach pojazdów Newag Impuls 45WE (na zdjęciu) spółki Koleje Dolnośląskie.
Foto: PAP/Andrzej Grygiel
Prokuratura Regionalna w Krakowie będzie wyjaśniać, kto i dlaczego w oprogramowaniu pociągów firmy Newag z Nowego Sącza wprowadzał niedopuszczalne blokady. To one były przyczyną ubiegłorocznych awarii polskich impulsów, m.in. w Kolejach Dolnośląskich i Mazowieckich – wynika z ustaleń grupy polskich hakerów, których wynajęła bydgoska firma SPS, serwisant pociągów i konkurencja Newagu.
– Udało nam się przeanalizować programowanie pojazdów i znaleźć w nim specjalnie zaprogramowane usterki, które pojawiały się m.in. przy wielodniowym postoju – mówił „Rzeczpospolitej” Michał Kowalczyk z Dragon Sector. W dwóch z nich znaleziono nawet wgrane koordynaty GPS po to, „żeby pojazdy psuły się dokładnie w warsztatach konkurencji Newagu”.
Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Treści, którym możesz zaufać.
Kontrowersyjne zachowania, awans do elitarnej jednostki policji, a w finale wpadka z mefedronem i zwolnienie – u...
„Człowiek to najlepszy firewall” – to hasło tegorocznej konferencji Akademii cyberPEKAO – wydarzenia edukacyjnego zorganizowanego przez Bank Pekao S.A. Spotkanie było poświęcone jednemu z najważniejszych współczesnych wyzwań: jak budować odporność na cyberzagrożenia?
Trzech policjantów, w tym jeden kontrterrorysta, konwojowało Sebastiana M., w drodze do Polski. Policja wyliczył...
„Niewystarczające dowody rzekomej korupcji” za posady w państwowych spółkach i nieprecyzyjność małego świadka ko...
W Tbilisi doszło do ataku na dwóch funkcjonariuszy polskiej Straży Granicznej. Z poważnymi obrażeniami głowy zos...
Rozbudowa szybkich sieci ładowania jest szczególnie ważna dla wzrostu sprzedaży samochodów ciężarowych, bez których trudno myśleć o dekarbonizacji – ocenia Małgorzata Kulis, dyrektor zarządzająca Volvo Trucks Polska.
Tomasz L. wynosił z archiwum warszawskiego ratusza dane i dokumenty, które umożliwiały rosyjskim służbom tworzen...
Dziś wszystkie technologie, które będą pomagały przemysłowi w prognozowaniu i optymalizowaniu zużycia energii, są już dostępne. Redukcja strat i przestojów czy zwiększanie elastyczności systemu nigdy nie były prostsze – mówi Anna Nowak-Jaworska, prezeska Schneider Electric Polska.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas