Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 13.12.2023 07:01 Publikacja: 13.12.2023 03:00
Media już w czerwcu 2022 roku informowały o tajemniczych awariach pojazdów Newag Impuls 45WE (na zdjęciu) spółki Koleje Dolnośląskie.
Foto: PAP/Andrzej Grygiel
Prokuratura Regionalna w Krakowie będzie wyjaśniać, kto i dlaczego w oprogramowaniu pociągów firmy Newag z Nowego Sącza wprowadzał niedopuszczalne blokady. To one były przyczyną ubiegłorocznych awarii polskich impulsów, m.in. w Kolejach Dolnośląskich i Mazowieckich – wynika z ustaleń grupy polskich hakerów, których wynajęła bydgoska firma SPS, serwisant pociągów i konkurencja Newagu.
– Udało nam się przeanalizować programowanie pojazdów i znaleźć w nim specjalnie zaprogramowane usterki, które pojawiały się m.in. przy wielodniowym postoju – mówił „Rzeczpospolitej” Michał Kowalczyk z Dragon Sector. W dwóch z nich znaleziono nawet wgrane koordynaty GPS po to, „żeby pojazdy psuły się dokładnie w warsztatach konkurencji Newagu”.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Buenos Aires, Wilno, Genewa, Nowy Jork – tam jeździli zwerbowani w Polsce ludzie ze środowisk kryminalnych, by p...
Na turnieju w Poznaniu niespełna 15-letnią zawodniczkę miał zgwałcić 16-letni kolega. Polski Związek Tenisa dysc...
Instytut Pamięci Narodowej chce przejąć od katowickiej policji akta operacyjne w sprawie Zdzisława Marchwickiego...
W nocy z soboty na niedzielę w miejscowości Nowe w woj. kujawsko-pomorskim doszło do bójki z udziałem dwóch grup...
Policja poinformowała, że funkcjonariusze odnaleźli ciało poszukiwanego Tadeusza Dudy. 57-latek zastrzelił swoją...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas