Do tej pory Hortex nie zajmował się wodą, tylko sokami i mrożonkami, wchodzi więc w nowy obszar działalności, a rynku wody mineralnej w Polsce jest wart ponad 4 mld zł i rośnie.

- Wierzymy w siłę marki Jurajska i jej dalszy dynamiczny rozwój przy wsparciu obecnej załogi, która w ostatnich latach wykonała bardzo dobrą pracę – mówi Paweł Gurgul, prezes Hortex. Wejście spółki w nocy w segment ocenia jako szansa zwiększania skali działalności, której pomoże współpraca zespołów obu firm, Hortexu i Jurajskiej. - Marka Jurajska ma duży potencjał zwiększania udziału w rynku. Wykorzystanie siły dystrybucyjnej i know-how grupy Hortex na pewno pomoże w osiągnięciu tego celu – mówi Dawid Borowiec, wiceprezes Hortexu odpowiedzialny za strategię i marketing.

Operacyjnie Jurajska sp. z o.o. pozostanie odrębną spółką, będzie trzecim segmentem działalności Grupy Hortex, obok soków i mrożonek (odpowiednio spółki Hortex i Polski Ogród) - Widzimy w Jurajskiej ogromny potencjał i możliwość wejścia do ścisłej czołówki rynkowej. Wierzymy, że z nowym właścicielem Jurajska wzbije się na kolejny poziom rozwoju." – powiedział Piotr Jutkiewicz, Prezes Zarządu Bewa Sp. z. o.o. i przewodniczący Rady Nadzorczej Jurajska Sp. z o.o. Spółka Jurajska istnieje od 60 lat, zatrudnia dziś około 250 osób, jej kluczowym produktem jest Naturalna Woda Mineralna Jurajska. Zakład produkcyjny znajduje się na chronionym terenie Jury Krakowsko-Częstochowskiej.

Hortex jest dużym producentem mrożonych owoców i warzyw, drugim co do wielkości producentem soków owocowych i napojów. W grudniu 2017 r. zmienił właściciela, brytyjski fundusz private equity Argan Capital sprzedał go na rzecz funduszu Mid Europa Partners. Hortex działa też na rosyjskim rynku mrożonych warzyw i owoców - za pomocą spółki zależnej Ortika Frozen Foods – oraz na rynkach Europy Środkowo-Wschodniej. Działania na rynku rosyjskim prowadzi jej spółka zależna mająca siedzibę w Moskwie. W Polsce pracuje dla grupy 1400 osób, więcej w sezonie skupu i przerobu owoców o warzyw.

Finalizacja transakcji przejęcia udziałów w Jurajskiej uwarunkowana jest uzyskaniem zgody Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).