Reklama

„DW”: Niemcy oduczyli się gotować. Koncerny spożywcze robią kokosy

Bezsprzecznymi beneficjentami koronakryzysu są koncerny spożywcze. Zakupy ludzi pokazują, że najchętniej sięgają po gotowe jedzenie i półprodukty.

Aktualizacja: 25.04.2020 10:47 Publikacja: 25.04.2020 10:22

„DW”: Niemcy oduczyli się gotować. Koncerny spożywcze robią kokosy

Foto: Adobe Stock

Szwajcarski koncern spożywczy Nestlé, potentat na europejskim rynku, w pierwszym kwartale br. zwiększył obroty o 4,3 proc. Szczególny wzrost zanotowano w dwóch grupach towarów: półproduktów i karmy dla zwierząt. W pierwszych trzech miesiącach tego roku obroty Nestlé wyniosły prawie 20 mld euro.

Handel detaliczny w Niemczech donosił w tym czasie o wzmożonych zakupach na początku epidemii, odnotowując wzrost obrotów o ok. 30 proc. Teraz gorączka zakupów już ustała, jest jednak za wcześnie, by stwierdzić, jak epidemia odbije się na bilansie handlu i na producentach.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Przemysł spożywczy
USA nałożyły na Brazylię 50-proc. cła. Kawa zamiast do Stanów pojedzie do Chin
Przemysł spożywczy
Niemieckie browary w kryzysie. Niemcy piją coraz mniej piwa
Przemysł spożywczy
TikTok wypromował kolejny produkt spożywczy. Producenci nie nadążają z produkcją
Przemysł spożywczy
Coca-Cola potwierdziła słowa Donalda Trumpa. Szykuje nowe produkty
Przemysł spożywczy
Producenci mięsa w Polsce mają wiele kłopotów. Ale stoi przed nimi ważna szansa
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama