Reklama

„DW”: Niemcy oduczyli się gotować. Koncerny spożywcze robią kokosy

Bezsprzecznymi beneficjentami koronakryzysu są koncerny spożywcze. Zakupy ludzi pokazują, że najchętniej sięgają po gotowe jedzenie i półprodukty.

Aktualizacja: 25.04.2020 10:47 Publikacja: 25.04.2020 10:22

„DW”: Niemcy oduczyli się gotować. Koncerny spożywcze robią kokosy

Foto: Adobe Stock

Szwajcarski koncern spożywczy Nestlé, potentat na europejskim rynku, w pierwszym kwartale br. zwiększył obroty o 4,3 proc. Szczególny wzrost zanotowano w dwóch grupach towarów: półproduktów i karmy dla zwierząt. W pierwszych trzech miesiącach tego roku obroty Nestlé wyniosły prawie 20 mld euro.

Handel detaliczny w Niemczech donosił w tym czasie o wzmożonych zakupach na początku epidemii, odnotowując wzrost obrotów o ok. 30 proc. Teraz gorączka zakupów już ustała, jest jednak za wcześnie, by stwierdzić, jak epidemia odbije się na bilansie handlu i na producentach.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Przemysł spożywczy
Ceny kawy w USA rosną przez cła Trumpa – palarnie biją na alarm
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Przemysł spożywczy
Grupa Żywiec zamyka kolejny browar. Po Leżajsku pora na Namysłów
Przemysł spożywczy
Na bezalkoholowe trunki Polacy wydają już więcej niż na herbatę
Przemysł spożywczy
Holenderski gigant zapowiada zwolnienia. 400 osób straci pracę w Amsterdamie
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Przemysł spożywczy
Już nie będzie "wegańskich burgerów"? Nazwy stek i kotlet tylko dla mięsa
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Reklama
Reklama