Reklama

Niemieckie sklepy sprzedają szwajcarski przysmak z polskiego mięsa. Szwajcarzy są oburzeni

Kilogram Mostbröckli kosztuje w Aldi 59,50 franków (około 270 złotych). To jest fakt. Inne fakty to: Szwajcaria Wschodnia położona jest we wschodniej części Szwajcarii. Appenzellerland położony jest we wschodniej Szwajcarii. Mostbröckli to regionalny przysmak z Appenzellerland. Mostbröckli jest wędzone. Polska nie ma z tym regionem Szwajcarii nic wspólnego – pisze szwajcarski dziennik "Blick".

Publikacja: 22.02.2024 09:31

Niemieckie sklepy sprzedają szwajcarski przysmak polskiego mięsa

Niemieckie sklepy sprzedają szwajcarski przysmak polskiego mięsa

Foto: Adobe Stock

Mostbröckli pochodzi ze szwajcarskiego regionu Appenzeller. Jest to peklowany, wędzony i suszony kawałek mięsa końskiego, wołowego lub krowiego, który jest suszony po uwędzeniu i soleniu. Sprzedawany jest w całości lub w plasterkach.

Szwajcarzy, którzy są dumni ze swoich dań narodowych, są oburzeni, że Mostbröckli bez słowa „Appenzeller” na opakowaniu, które Aldi sprzedaje w plasterkach i pakowane próżniowo, to raczej Ostbröckli (Wschodnie Bröckli). „Według deklaracji mięso pochodzi z Polski. A jak wszyscy wiemy, jest to miejsce znacznie dalej na wschód niż wschodnia Szwajcaria” – pisze „Blick”.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Przemysł spożywczy
Grupa Żywiec zamyka kolejny browar. Po Leżajsku pora na Namysłów
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Przemysł spożywczy
Na bezalkoholowe trunki Polacy wydają już więcej niż na herbatę
Przemysł spożywczy
Holenderski gigant zapowiada zwolnienia. 400 osób straci pracę w Amsterdamie
Przemysł spożywczy
Już nie będzie "wegańskich burgerów"? Nazwy stek i kotlet tylko dla mięsa
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Przemysł spożywczy
Naukowcy wzywają, by jeść o połowę mniej mięsa. „Mamy kryzys planetarny”
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama