Reklama

Biznes słodzików podważa krytyczną ocenę WHO odnośnie do aspartamu

Producenci napojów i słodzików krytykują ocenę aspartamu, jednego z najpopularniejszych słodzików na świecie, przez Międzynarodową Agencji Badań nad Rakiem (IARC). WHO już w maju odradzała stosowanie słodzików.

Publikacja: 14.07.2023 14:38

Biznes słodzików podważa krytyczną ocenę WHO odnośnie do aspartamu

Foto: Adobe Stock

Wspólne prace WHO nad potencjalną rakotwórczością aspartamu wzbudziły poruszenie wśród światowych producentów napojów i słodzików. Dziś wyniki swoich badań ujawniły największe agencje zajmujące się zdrowiem publicznym, czyli właśnie – WHO, a także Międzynarodowa Agencja Badań nad Rakiem (IARC).

Wyniki ich nie są jeszcze alarmujące, ale jednak zaznaczają pewne ryzyko. Ryzykiem tym zajęła się agencja badająca raka, czyli IARC, a WHO oraz komitet JECFA – zajęli się wyznaczeniem, ile dziennie dawki aspartamu można przyjąć, by to było bezpieczne – według dzisiejszego stanu badań. JECFA to – upraszczając - komitet badający dodatki do żywności podległy pod FAO, czyli agencję ONZ do spraw Wyżywienia i Rolnictwa. Choć to rozróżnienie wydaje się skomplikowane, jest jednak ważne, bo oba organy przeprowadziły - niezależne, ale uzupełniające się - przeglądy badań, w celu oceny potencjalnego zagrożenia rakotwórczego i innych zagrożeń dla zdrowia związanych ze spożywaniem aspartamu.

Pozostało jeszcze 85% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Przemysł spożywczy
Współzałożyciel kultowej marki lodów Ben & Jerry’s odchodzi. Powodem konflikt o Strefę Gazy
Przemysł spożywczy
Niemcy chcą walczyć z plagą otyłości. Co może pomóc?
Przemysł spożywczy
Podział Kraft Heinz. Buffett rozczarowany
Przemysł spożywczy
Szalony wzrost cen kawy potrwa nawet dwa lata
Przemysł spożywczy
Prezes Nestlé zwolniony przez romans z pracownicą. Koncern pogrąża się w kryzysie
Reklama
Reklama