Reklama
Rozwiń
Reklama

Zysk BA InBev rośnie mimo mniejszej sprzedaży piwa

Największa na świecie grupa piwowarska, belgijsko-brazylijska AB InBev, osiągnęła w 2022 r. wzrost zysku większy od spodziewanego przy zmniejszonej sprzedaży piwa jej marek na świecie.

Publikacja: 02.03.2023 17:31

Zysk BA InBev rośnie mimo mniejszej sprzedaży piwa

Foto: Adobe Stock

Producent piwa najbardziej znanych marek Budweiser, Corona i Stella Artois z siedzibą w Louvain (Belgia) zwiększył zysk netto o 13 proc. do 6,4 mld dolarów (6,1 mld euro) dzięki sprzedaży 595 mln hektolitrów piwa. Jego sprzedaż zwiększyła się tylko o 2,3 proc. (w IV kwartale nawet zmalała o 0,6 proc.), rok wcześniej o 9,6 proc. Obroty zwiększyły się o 6,4 proc do 57,8 mld dolarów (54,3 mld euro), a w porównywalnych warunkach i przy stałych kursach walut nawet o 11,2 proc. Grupa zakończyła rok z rezerwą gotówki 8,5 mld dolarów (8 mld euro). Pozwoliło to zmniejszyć jej dług netto o 6,5 mld dolarów do 69,7 mld (65,5 mld euro). AB InBev podwyższyła z 0,50 do 0,75 euro dywidendę za 2022 r.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Przemysł spożywczy
Nutella w tarapatach. Najgorsze zbiory orzechów laskowych od dekad
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Przemysł spożywczy
Małpki królują na stacjach benzynowych. Stacje walczą o handel procentami
Przemysł spożywczy
Unilever zabronił szefowi Ben & Jerry’s produkcji propalestyńskich lodów. On i tak je zrobi
Przemysł spożywczy
Henryk Kania dostanie list żelazny, jeśli wpłaci 8 mln zł poręczenia
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Przemysł spożywczy
„Koniec głaskania się po głowach w branży roślinnej”. Rewolucji nie ma, ale branża rośnie
Reklama
Reklama