Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 21.08.2025 20:16 Publikacja: 17.11.2022 03:00
Foto: Adobe Stock
Państwowy holding spożywczy rośnie w siłę. Powołany jako 15 spółek skupionych wokół Krajowej Spółki Cukrowej niedługo może się powiększyć. – Negocjacje są finalizowane, chodzi nawet o kilku przetwórców spożywczych – podaje nam źródło zbliżone do transakcji. Na tym nie koniec, spółka jest także zainteresowana pojawieniem się w sektorze handlowym.
Sama spółka enigmatycznie mówi o planach rozwojowych. – Krajowa Grupa Spożywcza realizuje przyjętą strategię rozwoju, m.in. poprzez akwizycje. Zgodnie z polityką grupy spółka nie udziela informacji zarówno o ewentualnych podmiotach, z którymi prowadzone są rozmowy, jak i o etapie rozmów – mówi Szymon Smajdor, rzecznik spółki. – Na obecnym etapie rozwoju grupy nie prowadzimy rozmów akwizycyjnych w obszarze sieci handlowych. Nie można jednak wykluczyć, że w przyszłości w wyniku dalszej konsolidacji branży rolno-spożywczej Krajowa Grupa Spożywcza będzie realizowała działania rozwojowe w tym obszarze – dodaje. Branża uważnie obserwuje poczynania państwowego podmiotu. – Konkurencja na rynku jest duża, za nami stoi trzy dekady pracy na rynku i rzesza ponad 6 tys. dostawców – mówi Renata Juszkiewicz, prezes Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji. – Zbudowanie pozycji na tak konkurencyjnym rynku nie jest proste. Zmieniające się zwyczaje zakupowe Polaków i ich wysokie oczekiwania co do relacji ceny do jakości towarów także są dużym wyzwaniem dla przedsiębiorstw – dodaje.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Brazylia walczy z cłami, które narzucił Donald Trump. Złożyła właśnie skargę w WTO, a ogromne ilości kawy przeki...
Niemcy piją mniej piwa. Sprzedaż spadła do najniższego poziomu od ponad trzech dekad. Niemieckie browary widzą j...
TikTok wypromował zapomniany i ignorowany produkt spożywczy – twaróg. Przez lata był on pomijany, relegowany do...
Najbardziej rozpoznawalna marka napoju gazowanego na świecie opublikowała bardzo dobre wyniki za drugi kwartał....
Branża mięsa zmaga się z wieloma wyzwaniami: od kłopotów z popytem, poprzez epidemię po wzrost kosztów produkcji...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas