Reklama
Rozwiń

Trunki, które traktowane były jako ciekawostka, podbijają sklepy w Polsce

Trunki bezalkoholowe szturmem podbijają polskie sklepy. Tylko na takie piwa Polacy wydają już ponad 1,2 mld zł rocznie, a to dopiero początek trendu. Nawet producenci mocnych alkoholi zaczynają wprowadzać bezprocentowe produkty.

Publikacja: 31.08.2022 22:28

Trunki, które traktowane były jako ciekawostka, podbijają sklepy w Polsce

Foto: Adobe Stock

Piwa bezalkoholowe długo traktowane były tylko jako ciekawostka i nisza, ale od kilku lat ich pozycja rynkowa zdecydowanie rośnie. Teraz jest to już nawet jedyna kategoria piw ze wciąż rosnącą sprzedażą, co potwierdzają dane NielsenIQ dla „Rzeczpospolitej”.

– W ostatnich latach największa kategoria alkoholowa w Polsce, czyli piwo, odnotowuje ilościowe spadki sprzedaży, podczas gdy piwo bezalkoholowe jest tym segmentem rynku „złotego trunku”, który w ostatnich 12 miesiącach od czerwca 2021 r. do maja 2022 r. odnotował 3-proc. wzrost sprzedaży pod względem ilościowym – mówi Anna Anasik, analityk NielsenIQ. – W ostatnim roku wartość kategorii piw bezalkoholowych przekroczyła 1,2 mld zł, co oznacza 11-proc. wzrost wartości sprzedaży rok do roku – dodaje.

Pozostało jeszcze 86% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Przemysł spożywczy
Drożyzna i chęć ratowania żywności pcha nas po zakupy z przeceny. „To już nie wstyd”
Przemysł spożywczy
Chiny oszczędzają głównych producentów koniaku w UE. Zwolnią ich z ceł
Przemysł spożywczy
GIS wycofał piwo znanego polskiego producenta. Butelki mogą wybuchnąć
Przemysł spożywczy
Rośnie apetyt na małą czarną. Ile wart jest rynek kawy w Polsce?
Przemysł spożywczy
Kryzys żywnościowy ogarnia Rosję. Załamanie produkcji, bankructwa przetwórni