Jak wynika z badania ARC Rynek i Opinia dla serwisu Pyszne.pl, które „Rzeczpospolita" opisuje jako pierwsza – obecnie 18 proc. ankietowanych otrzymuje taki dodatek od pracodawcy, jak posiłek. Zainteresowanie jest jednak znacznie większe, co wynika choćby ze zwyczajów związanych z jedzeniem. Dla aż 63 proc. najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia jest obiad, który z oczywistych względów przypada dla większości na godziny pracy.

Tymczasem obecnie co trzecia osoba nie zamawia posiłków do pracy nigdy, a codziennie lub prawie codziennie – jedynie 4 proc. Co dziesiąty z badanych robi to kilka razy w tygodniu. To pokazuje, jak wiele może się jeszcze na tym polu zmienić i choć wiele osób przechodzi na pracę zdalną, to w wielu sektorach choćby produkcyjnych obiad w pracy jest coraz bardziej doceniany.
– Jeszcze dekadę temu benefity pracownicze pełniły przede wszystkim rolę bonusu. Dziś pracodawcy, chcąc przyciągnąć i zatrzymać najlepszych pracowników, poszukują rozwiązań, które zbudują zaangażowanie i zmotywują ich do pozostania w firmie – mówi Przemysław Biedrzycki, menedżer zarządzający Usługami dla Biznesu w Pyszne.pl. – Benefity zaczęły być postrzegane jako inwestycja w rozwój przedsiębiorstwa i wzmocnienie jego wizerunku na rynku pracy – dodaje.
Zmiany są ogromne i choć pandemia była początkowo szokiem dla sektora, a wiele firm nastawionych na obsługę biurowców z dnia na dzień zostało odciętych od klientów, to pojawiły się również nowe możliwości rozwoju.