Nespresso widzi potencjał w Polsce

Pionier światowego rynku kaw w kapsułkach będzie otwierał kolejne butiki. Duży potencjał widzi w Europie Środkowo-Wschodniej.

Publikacja: 15.06.2015 15:13

Nespresso widzi potencjał w Polsce

Foto: materiały prasowe

- Region Europy Centralnej i Wschodniej, który rozwijał się w poprzednich latach, nadal stwarza nam wiele możliwości wzrostu – mówi „Rzeczpospolitej" Jean-Marc Duvoisin, prezes Nespresso.

Swój udział powinna mieć w tym Polska. – Polacy zaczęli doceniać aromatyczne i intensywne kawy, co przekłada się na wzrost zainteresowania i wiedzy na temat jakości tych produktów. Swój pierwszy butik w naszym kraju Nespresso – firma należąca do szwajcarskiego koncernu spożywczego Nestle - otworzyło osiem lat temu w Warszawie. Na początku grudnia 2014 r. ruszył jego drugi punkt w stolicy, w galerii handlowej Arkadia.

Kierunek: największe miasta

Jak już informowała „Rzeczpospolita" w ciągu najbliższych trzech, czterech lat Nespresso zamierza prowadzić butiki w siedmiu największych miastach w Polsce. Realizacja strategii już się rozpoczęła. Wiosną tego roku firma uruchomiła punkty w centrum Wrocławia i Krakowa.

Gdzie będą kolejne? Jean-Marc Duvoisin tego nie zdradza.

- Będziemy kontynuować otwieranie butików na całym świecie – zapewnia jedynie szef Nespresso.

Na koniec 2014 r. firma miała 414 punktów. Znajdowały się 258 miastach w 55 krajach. Najwięcej było ich w Hiszpanii, Stanach Zjednoczonych, Włoszech, Francji i Szwajcarii.

- W ubiegłym roku otworzyliśmy 65 nowych butików i zadebiutowaliśmy na trzech nowych rynkach – informuje Jean-Marc Duvoisin.

Kolejne sześć nowych punktów Nespresso ruszyło w pierwszym kwartale 2015 r.

Porcjowana kawa ma wzięcie

Jean-Marc Duvoisin wyjaśnia, że globalny rynek kaw porcjowanych rośnie w szybkim tempie. Według firmy badawczej Nielsen, pomiędzy 2013 i 2014 roku ich sprzedaż zanotowała dwucyfrowy wzrost. Tylko w USA wartość rynku kawy w porcjach warty jest ok. 5 mld dolarów.

W strategię Nespresso wpisane są innowacje zarówno jeżeli chodzi o kawy, jak i ekspresy do nich. Ponadto firma rozwija spersonalizowane usługi i sprzedaż dostosowane do wymagań i oczekiwań konsumentów.

- Kluczowym motorem naszego rozwoju jest sprzedaż skierowana bezpośrednio do klientów, z butikami, sklepami internetowymi i infolinią – podkreśla Jean-Marc Duvoisin.

Od ubiegłego roku w Polsce działa zmodyfikowany butik internetowy z aplikacją mobilną. Nesresso poszło już jednak o krok dalej.

– W pięciu krajach z dużym sukcesem wprowadziliśmy Nespresso Cube, zautomatyzowany butik, gdzie przygotowanie zamówienia to kwestia sekund – mówi prezes Nespresso. Pierwsze samoobsługowe urządzenia Nespresso Cube pojawiły się w 2013 roku w Barcelonie i Lizbonie.

Na koniec 2014 roku Nespresso zatrudniało łącznie ponad 10,5 tys. osób. W 2000 r. w firmie pracowało ok. 330.

- Region Europy Centralnej i Wschodniej, który rozwijał się w poprzednich latach, nadal stwarza nam wiele możliwości wzrostu – mówi „Rzeczpospolitej" Jean-Marc Duvoisin, prezes Nespresso.

Swój udział powinna mieć w tym Polska. – Polacy zaczęli doceniać aromatyczne i intensywne kawy, co przekłada się na wzrost zainteresowania i wiedzy na temat jakości tych produktów. Swój pierwszy butik w naszym kraju Nespresso – firma należąca do szwajcarskiego koncernu spożywczego Nestle - otworzyło osiem lat temu w Warszawie. Na początku grudnia 2014 r. ruszył jego drugi punkt w stolicy, w galerii handlowej Arkadia.

2 / 3
artykułów
Czytaj dalej. Subskrybuj
Przemysł spożywczy
Grona goryczy w Penedes. Susza pozbawia ludzi pracy
Przemysł spożywczy
Kreml sprzedał największego producenta wódek. Podejrzany kupiec, zaniżona cena
Przemysł spożywczy
Polacy wydają ponad 10 mld zł na posiłki z dostawą. Ale branża ma problem
Przemysł spożywczy
Polacy kupują coraz więcej kawy, chociaż drożeje
Przemysł spożywczy
Do sklepów trafi różowy sos od koncernów Heinz i Mattel. Efekt sukcesu „Barbie”