Starbucks wprowadził przełomową innowację i ma problem. Zaszkodził kawiarniom

Starbucks wprowadził zamówienia mobilne i ma problem. Choć możliwość złożenia zamówienia przez aplikację zmniejszyła kolejki do kas Starbucksa, to większe kolejki do baristów obniżyły zyski kawiarni.

Aktualizacja: 27.01.2017 15:17 Publikacja: 27.01.2017 15:08

Starbucks wprowadził przełomową innowację i ma problem. Zaszkodził kawiarniom

Foto: Bloomberg

W kawiarniach Starbucks w Stanach Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii i Kanadzie można odebrać kawę bez kontaktu z kasą. Wystarczy skorzystać z aplikacji Mobile Order and Pay – wybrać kawiarnię, zamówić wybrany produkt, a na miejscu tylko go odebrać.

Wielu klientom spodobał się brak konieczności oczekiwania w kolejach do kas. Według Fortune.com aplikacja odpowiada aż za 10 proc. transakcji wykonywanych w najbardziej ruchliwych placówkach, w szczytowych momentach nawet do 20 proc.– Mobilne zamówienia i płatności zostały dobrze przyjęte przez naszych klientów. Dzięki tej funkcji, mogą oni zamawiać kawę i inne produkty z wyprzedzeniem, uniknąć kolejek i długiego czasu oczekiwania na realizację zamówienia. Rezultatem wprowadzenia mobilnych zamówień i płatności były krótsze kolejki, szybsza obsługa, bardziej wydajny system operacji wewnętrznych – powiedział dyrektor Starbucks Howard Schultz.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Przemysł spożywczy
Rosja produkuje coraz mniej wódki, ale Rosjanie piją więcej
Przemysł spożywczy
Właściciel Nutelli kupuje amerykańskiego producenta płatków śniadaniowych
Przemysł spożywczy
Drożyzna i chęć ratowania żywności pcha nas po zakupy z przeceny. „To już nie wstyd”
Przemysł spożywczy
Chiny oszczędzają głównych producentów koniaku w UE. Zwolnią ich z ceł
Przemysł spożywczy
GIS wycofał piwo znanego polskiego producenta. Butelki mogą wybuchnąć
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama