Jak składać reklamację na wadliwy towar kupiony po obniżonej cenie

Gdy konsument stwierdzi, że kupiony przez niego produkt ma wady, powinien powiadomić o tym sprzedawcę

Jakie terminy na złożenie reklamacji w sklepie

Aby zwrócić towar i odzyskać pieniądze, klient musi przestrzegać terminów

Na wycieczkę last minute też można składać reklamację

Choć kupujesz wyjazd last minute za dużo mniejsze pieniądze niż twój sąsiad, masz takie same uprawnienia jak on

Reklamacje w zagranicznych sklepach: konsument w całej UE ma podobne prawa

Gdy towar ma wady, wolno go zwrócić niezależnie od tego, czy zakupy robiliśmy w Warszawie, Mediolanie czy w Berlinie

Nie każdy nietrafiony prezent można zwrócić w sklepie

To, czy uda nam się oddać sprzedawcy niechciany prezent świąteczny, zależy w dużej mierze od tego, gdzie go kupiliśmy

Prezenty kupione w sieci można zwrócić bez podawania przyczyny

Konsument robiący zakupy w sieci może zwrócić je bez podawania przyczyny. Trudniej mu jednak sprawdzić sprzedawcę. Do tego nie dostanie towaru od razu, mus...

Spóźniona przesyłka kurierska - jak reklamować

Sposób reklamacji zależy od tego, czy paczka ma do nas dotrzeć z innego miasta w Polsce, w Europie czy z bardziej odległych miejsc na świecie

Z zakupów w Internecie można zrezygnować bez podawania przyczyny

Kupujesz w sieci? Masz prawo się rozmyślić i odstąpić od umowy. Jest na to kilka dni do namysłu

Odstąpienie od umowy z e-sklepem z powodu nieterminowej dostawy

Jeśli zamówiliśmy prezenty w e-sklepie, a sprzedawca zobowiązał się je dostarczyć przed świętami i się spóźnił, nie musimy ich przyjmować. Mamy prawo je od...

Reklamacja zepsutego towaru: najpierw wymiana lub naprawa

Jeśli kupiony towar przestanie działać a od butów odpadnie obcas, można mówić o wadach, a tym samym o niezgodności towaru z umową

Gwarancja producenta może być podstawą reklamacji towaru

Konsument nie musi realizować uprawnień na podstawie niezgodności towaru z umową. Ma jeszcze jedną możliwość

Gwarancja i instrukcja po polsku

W sklepie nie bójmy się pytać i upominać o to, co się nam należy

Gdzie się poskarżyć na nieuczciwego sprzedawcę

Jeśli klient zauważy nieprawidłowości w sklepie pozwalające przypuszczać, że ma do czynienia z nieuczciwym sprzedawcą, powinien się tą wiedzą podzielić

Mediacja i sąd polubowny w sporach między konsumentami a sklepami

Nawet gdy sprzedawca odesłał nas z kwitkiem, nie musimy od razu iść z pozwem do sądu

Ile za prąd konsument dowiadywał się dopiero po podpisaniu kontraktu

Podpisywanie umów in blanco to praktyka RWE Polska, którą zakwestionowała prezes UOKiK

Prawa konsumentów na sezonowej wyprzedaży

Witryny sklepów kuszą obniżkami cen kolekcji o 30, 50 czy nawet 70 proc. Tańsze zakupy nie oznaczają jednak, że klienci tracą swoje prawa

Czy kupno auta z cofniętym licznikiem to błąd?

Sąd Najwyższy zajmie się wkrótce kwestią czy kupno auta z cofniętym licznikiem to błąd czy nie? Od podpowiedzi zależą terminy a nieraz możliwość uzyskania...

Zlecenie adwokata

Zawody prawnicze Prawnik powinien zawczasu poinformować klienta o konkretnej cenie swojej usługi albo o sposobie, w jaki skalkuluje wynagrodzenie

Deszczowe wakacje zwiększyły sprzedaż wycieczek

W 2012 roku wartość rynku polskich touroperatorów może wzrosnąć w granicach 5 – 10 procent

Kredyt konsumencki: debet i kredyt odnawialny na nowych zasadach

Umowa z bankiem na kredyt odnawialny lub debet na karcie bankomatowej będzie wymagała przedstawienia informacji o warunkach zgodnej z nowymi przepisami o k...