Choć się zmieniły przepisy, deweloperzy dalej stosują sztuczki

Wiele firm budujących jest nieuczciwych wobec klientów i w umowach przedwstępnych wyłącza swoją odpowiedzialność za usterki lub opóźnienia w budowie ?– stw...

Nowe przewinienia deweloperów

UOKiK sprawdził czy deweloperzy przestrzegają przepisów. Prawie 500 postanowień umownych wzbudziło zastrzeżenia Urzędu. To pierwsza kontrola przeprowadzona...

Nierówna walka z deweloperami

Wspólnocie mieszkaniowej trudno wygrać w sądzie, chociaż blok, którym zarządza, ma usterki.

Orange musi naprawić błędy Telekomunikacji Polskiej

Tysiące abonentów dawnej Telekomunikacji Polskiej dostaje faktury elektroniczne zamiast tradycyjnych, choć nie wyrazili na to zgody. UOKiK uznał, że TP SA...

Szkoła policealna nie może uwłaczać studentom

Komisja Etyki Reklamy rozpatrzyła skargę na reklamę radiową szkoły policealnej gowork.pl. Miała ona deprecjonować studentów i osoby z wyższym wykształceniem.

Ubezpieczyciele kombinują jak mogą, żeby uniknąć odpowiedzialności

Generali Życie wprowadzało swoich klientów w błąd co do zasad indeksacji składki i sumy ubezpieczenia. Allianz Polska i Signal Iduna Polska stosowały we wz...

Wytaczanie powództw o uznanie postanowień wzorca umowy za niedozwolone w celu otrzymania kosztów zastępstwa procesowego

Problemem, z którym boryka się wielu przedsiębiorców stosujących w obrocie z konsumentami wzory umów, ogólne warunki umów czy regulaminy (tak zwane „wzorce...

Konsument może żądać protokołu kontroli restauracji

Protokół kontroli sanitarnej restauracji jest informacją publiczną, która podlega udostępnieniu na wniosek.

Seks w reklamie prezerwatyw

Internauta zgłosił skargę na reklamę prezerwatyw, która jego zdaniem powinno się zaliczyć do pornografii gdyż ma na celu perswazyjne pobudzenie odbiorcy.

Apteki: między informacją a reklamą

3 stycznia br. na łamach dodatku „Prawo co dnia" ukazał się artykuł dotyczący zakazu reklamy aptek i ich działalności autorstwa radców prawnych Bartosza Pa...

Getin Noble Bank nie informował o ryzyku utraty oszczędności

Getin Noble Bank bezprawnie wprowadzał w błąd swoich klientów zawierających umowy o długoletni produkt inwestycyjno-oszczędnościowy - uznał UOKiK.

Nieludzki nakaz bankowy

Trybunał Konstytucyjny odpowie na pytanie, czy banki mogą dalej legalnie wystawiać bankowe tytuły egzekucyjne swoim klientom.

Co robić, gdy przesyłka z e-sklepu nie dotarła w terminie?

Deklarowany na stronie e-sklepu termin realizacji zamówienia wiąże sprzedawcę. Jeśli żaden termin nie został podany ani uzgodniony z klientem indywidualnie...

Kiedy komis nie odpowiada za sprzedaż kradzionego auta

Już sama decyzja o sprowadzeniu z zagranicy samochodu nieznajomego pochodzenia jest obciążona dużym ryzykiem – stwierdził w wyroku Sąd Apelacyjny w Gdańsku.

Kiedy mogą odciąć prąd

Gdy ktoś zalega z płatnością, dostawca musi pisemnie uprzedzić o odłączeniu energii.

Upewnij się, czy zmiana dostawcy energii okaże się korzystna

Myśląc o oszczędnościach, warto sprawdzić, ?czy za niższymi cenami nowego sprzedawcy prądu nie kryją się dodatkowe opłaty.

Biały proszek bez oznakowania, to zagrożenie

Inspekcja Sanitarna ma prawo wycofać z obrotu substancję bez oznakowania, gdyż ta stwarza podejrzenie, że zagraża życiu lub zdrowiu ludzi.

Ile odpowiedzialności za produkt niebezpieczny

Jestem producentem tekstyliów. Jedna partia towaru, którą wypuściliśmy na rynek, okazała się wadliwa – tkanina ma właściwości podrażniające. Gdy tylko się...

O czym przedsiębiorca musi poinformować ?konsumentów

Planuję otwarcie sklepu internetowego. Jakie informacje na temat prawa klienta do odstąpienia od umowy powinienem zamieścić na stronie internetowej?

Oferta dla seniorów wprowadza ich w błąd

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał Fundusz Hipoteczny DOM za błędne informowanie w reklamie? o zasadach wypłacania renty dożywotniej.