Podstawą interwencji HFPC było zgłoszenie klienta, który zawarł z bankiem ING umowę o kartę przedpłaconą, jednak nie może z niej w pełni korzystać, ponieważ w jego mieście żaden bankomat i wpłatomat ING nie jest dostosowany do potrzeb osób niewidomych.

W wystąpieniu HFPC zwróciła uwagę na wydaną w kwietniu 2013 r. opinię Komitetu Praw Osób z Niepełnosprawnościami. Wówczas Komitet stwierdził, iż brak dostępności usług bankowych świadczonych z wykorzystaniem bankomatów dla osób niewidzących lub niedowidzących stanowi naruszenie Konwencji ONZ o Prawach Osób z Niepełnosprawnościami.

- W ocenie Komitetu naruszenie polegało na tym, iż Węgry (...) nie podjęły odpowiednich środków zmierzających do eliminowania dyskryminacji osób z niepełnosprawnościami przez instytucje bankowe oraz nie zapewniły osobom niewidzącym i niedowidzącym swobodnego dostępu do usług świadczonych przy użyciu bankomatów na równi z innymi klientami banków – pisze w wystąpieniu HFPC.

Ponadto HFPC podkreśliła, że strony Konwencji, w tym również Polska, zobowiązane są wprowadzić minimalny poziom dostępności usług bankowych dla osób niewidomych i niedowidzących, który pozwoli tym osobom na samodzielne korzystanie z usług instytucji finansowych.

HFPC wskazała również na opracowany przez Związek Banków Polskich dokument pt. „Dobre praktyki obsługi osób z niepełnosprawnościami przez banki", który wyznacza standardy i przykłady racjonalnych usprawnień, które powinny być wdrażane przez członków Związku, w tym przez ING Bank Śląski. W „Dobrych praktykach" postuluje się, by bankomaty zostały udźwiękowione lub wyposażone w napisy w alfabecie Braille'a, a także by wprowadzić wersję graficzną/kontrastową wyświetlanych na ekranach komunikatów.