- Jestem zaniepokojony faktem, że małoletni nie mają w żaden sposób ograniczonego dostępu do tych produktów. Konieczne jest zatem pilne podjęcie prac legislacyjnych, które zakażą reklamy oraz sprzedaż papierosów elektronicznych osobom do lat 18.

W wystąpieniu Rzecznik wskazał, że za wprowadzeniem restrykcyjnych warunków sprzedaży i marketingu papierosów elektronicznych przemawiają te same względy, które dotyczą papierosów tradycyjnych (wyrobów tytoniowych), bowiem składnikiem obu rodzaju produktów jest nikotyna – substancja psychoaktywna o właściwościach silnie uzależniających. Ponadto wymóg uregulowania powyższych kwestii został nałożony przez Dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/40UE z 3 kwietnia 2014 r.

Rzecznik zwrócił się do Ministra Arłukowicza o podjęcie pilnej inicjatywy ws. przepisów zabraniających sprzedaży e- papierosów małoletnim . Ponadto poprosił o udzielenie informacji na temat kalendarza prac nad transpozycją do polskiego prawa przepisów Dyrektywy w części dotyczącej reklamy papierosów elektronicznych.