Reklama
Rozwiń
Reklama

Ile ochrony autorskiej w mediach społecznościowych

Jeżeli link został wcześniej umieszczony w sieci i jest ogólnie dostępny dla każdego, to linkowanie do utworu czy kliknięcie w link odsyłający oraz dalsze ich udostępnianie nie wymaga zgody autora. Nie zostają w tym przypadku naruszone prawa autorskie.

Publikacja: 24.12.2015 17:00

Ile ochrony autorskiej w mediach społecznościowych

Foto: 123RF

Nagrywamy filmy, robimy zdjęcia, kopiujemy, udostępniamy – pamiętajmy, że radość twórcza też ma granice. Większość treści zawartych w mediach społecznościowych objęta jest autorską ochroną prawną. Wszystkie wytwory intelektu ludzkiego, niezależnie od tego, czego dotyczą, kto jest ich autorem oraz jaką mają postać czy formę, o ile spełniają przesłanki art. 1 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, są uznawane za utwór. Nie ma przy tym znaczenia, czy twórcą jest profesjonalista, czy też amator, dorosły czy dziecko. Bez znaczenia są świadomość i zamiar tworzenia dzieł chronionych przez prawo autorskie, jeśli tylko odznaczają się wystarczającym stopniem oryginalności.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskasz dodatkowo pełny dostęp do The New York Times na 12 miesięcy.

W pakiecie otrzymasz dostęp do NYT: News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

Reklama
Nieruchomości
Budowa domów i mieszkań na nowych zasadach. Co się zmieni w 2026 roku?
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Sądy i trybunały
RPO nie zostawia suchej nitki na projekcie resortu Waldemara Żurka
Prawo dla Ciebie
Sąd: wlewy z witaminy C i kurkuminy to nie jest żadne leczenie
Nieruchomości
Mieszkańcy zapłacą od kilograma śmieci. Jest nowy projekt rządu
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Dane osobowe
Sąd: szpital zapłaci słoną karę za kamery ukryte w zegarach
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama