Reklama

Ile ochrony autorskiej w mediach społecznościowych

Jeżeli link został wcześniej umieszczony w sieci i jest ogólnie dostępny dla każdego, to linkowanie do utworu czy kliknięcie w link odsyłający oraz dalsze ich udostępnianie nie wymaga zgody autora. Nie zostają w tym przypadku naruszone prawa autorskie.

Publikacja: 24.12.2015 17:00

Ile ochrony autorskiej w mediach społecznościowych

Foto: 123RF

Nagrywamy filmy, robimy zdjęcia, kopiujemy, udostępniamy – pamiętajmy, że radość twórcza też ma granice. Większość treści zawartych w mediach społecznościowych objęta jest autorską ochroną prawną. Wszystkie wytwory intelektu ludzkiego, niezależnie od tego, czego dotyczą, kto jest ich autorem oraz jaką mają postać czy formę, o ile spełniają przesłanki art. 1 ustawy o prawie autorskim i prawach pokrewnych, są uznawane za utwór. Nie ma przy tym znaczenia, czy twórcą jest profesjonalista, czy też amator, dorosły czy dziecko. Bez znaczenia są świadomość i zamiar tworzenia dzieł chronionych przez prawo autorskie, jeśli tylko odznaczają się wystarczającym stopniem oryginalności.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Edukacja i wychowanie
Gdzie znikają uczniowie szkół średnich z Ukrainy? Eksperci alarmują
Nieruchomości
Sprzedaż mieszkania ze spadku. Ministerstwo Finansów tłumaczy nowe przepisy
Sądy i trybunały
Minister sprawiedliwości Waldemar Żurek: Prezydent nie jest królem słońce
Cudzoziemcy
800+ na dziecko z Ukrainy i kary za banderyzm. Co zakłada prezydencki projekt?
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Matura i egzamin ósmoklasisty
Nadchodzi najpoważniejsza zmiana w polskiej ortografii od kilkudziesięciu lat
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama