Reklama

Zmowa w polskich klubach żużlowych? UOKiK wyjaśnia

Czy polskie kluby żużlowe stosują praktyki ograniczające konkurencję poprzez wspólne ustalenia dotyczące zasad wynagradzania zawodników? Takie informacje dostał Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Prezes UOKiK wszczął postępowanie wyjaśniające.

Publikacja: 14.09.2021 11:00

Zmowa w polskich klubach żużlowych? UOKiK wyjaśnia

Foto: PAP/Marcin Gadomski

dgk

Według informacji, które dotarły do UOKiK,  Polski Związek Motorowy, podmioty organizujące rozgrywki żużlowe oraz kluby żużlowe mogły stosować praktyki ograniczające konkurencję wspólnie ustalając maksymalne wynagrodzenia zawodników, a także obniżając płace w sezonie 2020 i 2021.

Urząd podkreśla, że takie wspólne ustalenia mogły wyeliminować ważny czynnik wpływający na konkurencję pomiędzy drużynami, czyli rywalizację o jak najlepszych zawodników. Kluby mogły bowiem pozwolić sobie na obniżenie świadczeń pieniężnych żużlowcom bez obaw, że inne drużyny zaoferują im lepsze warunki. Zakontraktowani sportowcy mają z kolei bezpośrednie przełożenie na pozycję klubu na rynku i jego przychody - im lepszych zawodników pozyska klub, tym lepsze wyniki osiągnie w rozgrywkach, co z kolei oznacza większą sprzedaż biletów oraz łatwiejsze pozyskanie sponsorów.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Edukacja i wychowanie
Gdzie znikają uczniowie szkół średnich z Ukrainy? Eksperci alarmują
Nieruchomości
Sprzedaż mieszkania ze spadku. Ministerstwo Finansów tłumaczy nowe przepisy
Sądy i trybunały
Minister sprawiedliwości Waldemar Żurek: Prezydent nie jest królem słońce
Prawo karne
Zakaz banderyzmu. Prawnicy o inicjatywie Nawrockiego: „To zły pomysł"
Materiał Promocyjny
Bieszczady to region, który wciąż zachowuje aurę dzikości i tajemniczości
Praca, Emerytury i renty
Prognoza emerytalna w mObywatelu. Prezydent podpisał ustawę
Materiał Promocyjny
Jak sfinansować rozwój w branży rolno-spożywczej?
Reklama
Reklama