Handel w internecie: jak wygląda ścieżka zakupowa klienta online

Internet przejmuje uwagę Polaków na wielu płaszczyznach. Działa jako medium informacyjne, społecznościowe, rozrywkowe, edukacyjne, a także zakupowe.

Publikacja: 10.10.2019 12:35

Handel w internecie: jak wygląda ścieżka zakupowa klienta online

Foto: 123RF

Obecnie udział e-commerce w handlu detalicznym w Polsce szacowany jest na 7 proc. i wciąż prognozowany jest jego dalszy szybki wzrost. W konsekwencji internet wygrywa walkę o uwagę reklamodawców.

Według badania Gemius/PBI z internetu korzysta w Polsce 28 mln osób, a według raportu Gemiusa przygotowanego w czerwcu br. razem z Izbą Gospodarki Elektronicznej 62 proc. z nich dokonuje zakupów online. Ta tendencja przekłada się na zmianę klasycznej ścieżki konsumenta i wymogła zmianę strategii marketingowych marek, które bez wykorzystania tego trendu nie są lub nie będą w stanie przetrwać na rynku w długim terminie.

Pozostało 95% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Prawnicy
Jeden z najbardziej znanych prawników w Polsce odsunięty od zajęć ze studentami
Prawo dla Ciebie
Pokłosie afery Collegium Humanum? Będzie zaostrzenie przepisów o studiach podyplomowych
Edukacja i wychowanie
Duże zmiany w szkołach od 1 września 2024 r. Nowacka podpisała rozporządzenie
Samorząd
Krzyże w warszawskich urzędach zakazane. Sprawa trafi do prokuratury
Praca, Emerytury i renty
Czternasta emerytura - rząd proponuje termin