Z porozumienia wynika, że wszystkie wyżej wymienione podmioty będą miały swój wkład w utworzeniu jednolitej bazy pytań na egzamin teoretyczny na prawo jazdy. Baza ma liczyć co najmniej 4 tys. pytań. W tej chwili funkcjonują w Polsce, w zależności od województwa, dwie różne bazy pytań na prawo jazdy, których dostawcami są Instytut Transportu Samochodowego i Polska Wytwórnia Papierów Wartościowych. Porozumienie, to pierwszy krok do utworzenia jednolitej bazy pytań egzaminacyjnych na prawo jazdy, obowiązującej w całej Polsce.
Na początek, wydawnictwa e-kierowca i Liwona przekazały 1 tys. pytań egzaminacyjnych (każda z firm po 500), które już wkrótce będą rozwiązywać kandydaci na kierowców na egzaminach państwowych w Wojewódzkich Ośrodkach Ruchu Drogowego obsługiwanych przez ITS.
Od 19 stycznia 2013 r., obowiązuje nowy egzamin teoretyczny na prawo jazdy. Pytania w tym egzaminie są określane, jako „tajne", choć aktualne przepisy w żaden sposób nie zakazują ich ujawnienia. Głównym celem zawiązanego porozumienia, jest upublicznienie powstałej we współpracy bazy pytań, i to w jak najkrótszym czasie. Pozwoli to kandydatom na kierowców ćwiczyć i powtarzać faktycznie te zagadnienia, które znajdą się na egzaminie państwowym a z drugiej strony - duża liczba pytań uniemożliwi uczenie się ich na pamięć. Nawet jednak, gdy treści będą już publicznie dostępne, to wydawnictwa będą mogły korzystać z nich tylko na zasadzie licencji.
Porozumienie przewiduje również powołanie zespołu ekspertów, który będzie m.in. weryfikować przygotowane pytania i materiały multimedialne. Najważniejsze jest, aby problematyka poruszana w pytaniach była elastycznie i na bieżąco weryfikowana w zestawieniu z badaniami przyczyn wypadków: największą wagę należy przykładać do tych zagadnień, które wpływają na wysoki wskaźnik wypadkowości. Przyczyni się to do lepszego wyszkolenia młodych kierowców a w konsekwencji - do zwiększenia bezpieczeństwa na drogach.