Reklama
Rozwiń
Reklama

Unieważnienia umowy dożywocia nie uzasadnia krytyczny stan zdrowia - wyrok SN

Krytyczny stan zdrowia i brak perspektyw na powrót do zdrowia nie wykluczają zawarcia ważnej umowy dożywocia.

Aktualizacja: 22.01.2020 09:43 Publikacja: 22.01.2020 07:44

Unieważnienia umowy dożywocia nie uzasadnia krytyczny stan zdrowia - wyrok SN

To sedno postanowienia SN w sprawie, w której krewny zmarłej domagał się unieważnienia umowy dożywocia zawartej przez tę kobietę z małżonkami W.

Dożywocie polega na tym, że w zamian za przeniesienie własności nieruchomości, zwykle mieszkania, nabywca lub nabywcy zobowiązują się zapewnić zbywcy dożywotnie utrzymanie i opiekę. Traktować go jak domownika, dostarczać mu wyżywienie, ubrania, mieszkanie i zapewnić odpowiednią pomoc w chorobie oraz sprawić mu własnym kosztem pogrzeb.

Pozostało jeszcze 82% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Sądy i trybunały
Waldemar Żurek ujawnia projekt reformy KRS. Liczy na poparcie prezydenta
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Nieruchomości
Można już składać wnioski o bon ciepłowniczy. Ile wynosi i komu przysługuje?
Służby mundurowe
W 2026 roku wojsko wezwie nawet 235 tys. osób. Kto jest na liście?
Nieruchomości
Przełom w sprawie działki pod CPK. Co skłoniło Piotra Wielgomasa do jej zwrotu
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Nieruchomości
Rząd kończy z patologiami w spółdzielniach mieszkaniowych. Oto, co chce zmienić
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama