Reklama
Rozwiń
Reklama

Badania kliniczne w polskich szpitalach a prawa pacjenta

Firmom farmaceutycznym będzie łatwiej prowadzić eksperymenty medyczne.

Publikacja: 25.09.2015 07:12

Badania kliniczne w polskich szpitalach a prawa pacjenta

Foto: www.sxc.hu

Sponsorzy badań klinicznych, czyli firmy farmaceutyczne, nie będą musiały płacić za świadczenia zdrowotne służące zakwalifikowaniu pacjenta do badania oraz za leczenie skutków stosowania badanego leku. Takie zmiany wprowadza poselski projekt nowelizacji prawa farmaceutycznego. Jego pierwsze czytanie odbyło się w czwartek w sejmowej Komisji Zdrowia.

Sponsor nie będzie płacił za przygotowanie chorego do badania, ale tylko gdy w grę będą wchodziły świadczenia gwarantowane, czyli takie, które finansuje NFZ. Zasada ta będzie dotyczyła tylko badań klinicznych niekomercyjnych.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Sądy i trybunały
Prezydent Karol Nawrocki odmawia nominacji 46 sędziów
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Sądy i trybunały
TK blokuje rozporządzenie Waldemara Żurka ws. losowania sędziów
Praca, Emerytury i renty
Wiek emerytalny jest, ale brakuje stażu pracy. Czy jest szansa na emeryturę z ZUS?
Nieruchomości
Będą ważne zmiany w prawie budowlanym? „Żółta kartka” zamiast blokady inwestycji
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Prawo rodzinne
Szybki rozwód bez sądu będzie możliwy. Rząd przyjął projekt
Materiał Promocyjny
Wiedza, która trafia w punkt. Prosto do Ciebie. Zamów już dziś!
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama