– W cza­sach ma­le­ją­ce­go ryn­ku i ogra­ni­cza­nia kosz­tów ro­śnie zna­cze­nie kom­pe­ten­cji ka­dry kie­row­ni­czej. Od me­ne­dże­rów fir­my bę­dą wy­ma­ga­ły efek­tyw­ne­go mo­ty­wo­wa­nia pra­cow­ni­ków, spraw­ne­go roz­wią­zy­wa­nia bie­żą­cych pro­ble­mów oraz umie­jęt­no­ści stra­te­gicz­nych. Dla­te­go pra­co­daw­cy, szcze­gól­nie ci z do­brze roz­wi­nię­tą kul­tu­rą or­ga­ni­za­cyj­ną, utrzy­ma­ją in­we­sty­cje w szko­le­nia z kom­pe­ten­cji kie­row­ni­czych – twier­dzi Mał­go­rza­ta Czer­nec­ka, me­ne­dżer z fir­my do­rad­czej HRP, któ­ra spe­cja­li­zu­je się w do­radz­twie przy unij­nych pro­jek­tach edu­ka­cyj­nych.

32,8 proc. polskich pracowników wzięło udział w kursach opłaconych przez pracodawcę w 2010 r.

Jej opi­nię po­twier­dza naj­now­szy ra­port HRP „End of Fi­nan­cial Sup­port – przy­szłość ryn­ku szko­leń w Pol­sce" przy­go­to­wa­ny na pod­sta­wie ba­da­nia opi­nii 491 przed­sta­wi­cie­li bran­ży do­rad­czo­-szko­le­nio­wej oraz pra­co­daw­ców.

Pra­wie ośmiu na dzie­się­ciu z nich prze­wi­du­je, że spo­wol­nie­nie go­spo­dar­cze w po­łą­cze­niu z wy­czer­py­wa­niem się unij­nych środków z  pro­gra­mu ope­ra­cyj­ne­go „Ka­pi­tał ludz­ki" ne­ga­tyw­nie od­bi­je się na ak­tyw­no­ści szko­le­nio­wej pra­co­daw­ców. Spad­nie licz­ba kur­sów dla pra­cow­ni­ków, zwłasz­cza tych, któ­re nie prze­kła­da­ją się bez­po­śred­nio na wy­ni­ki w biz­ne­sie.

Na­dal jed­nak przed­się­bior­cy bę­dą in­we­sto­wać w szko­le­nia z kom­pe­ten­cji kie­row­ni­czych, ob­słu­gi klien­ta oraz w spe­cja­li­stycz­ne kur­sy ­– w tym IT, fi­nan­so­wo­-księ­go­we lub po­ma­ga­ją­ce w opty­ma­li­za­cji pra­cy (le­an ma­nu­fac­tu­ring). Czę­ściej też tra­dy­cyj­ne sta­cjo­nar­ne kur­sy bę­dą łą­czo­ne z e­-le­ar­nin­giem. Zda­niem Mał­go­rza­ty Czer­nec­kiej fir­my szko­le­nio­we bę­dą mu­sia­ły roz­wi­nąć usłu­gi do­rad­cze – wspie­ra­jąc przed­się­bior­stwa w roz­wią­za­niu kon­kret­nych pro­ble­mów.