Na taki krok zdecydowała się niedawno Kompania Piwowarska, która na przełomie lutego i marca przeprowadziła dla swych ponad 3200 pracowników specjalne całodniowe warsztaty z piwnej kultury. Były one głównym punktem firmowego programu „Ambasadorzy piwa".– Jego celem jest wzmocnienie we wszystkich pracownikach firmy dbałości o jakość naszych produktów – wyjaśnia Marzena Piórko, wiceprezes ds. sprzedaży w KP.
Podczas warsztatów pracownicy poznawali rytuały serwowania piwa, techniki jego produkcji i degustacji, a przy okazji uczyli się też sztuki ciekawego mówienia o piwie. Wszystko po to, by – jak podkreśla prezes KP Rob Priday – rozmawiając z klientami i konsumentami, byli w stanie szerzyć wśród nich piwną pasję. Chodzi też o bardziej konkretne efekty, bo dzięki programowi pracownicy firmy mają wesprzeć też przedstawicieli handlowych KP. Zdobyta na warsztatach wiedza sprawi, że będą w stanie rozpoznać nieprawidłową jakość serwowania piwa w sklepach oraz punktach gastronomicznych, zwracając uwagę np. na datę przydatności do spożycia, jakość opakowania czy dostępność zimnego piwa.
Firma zadbała też o to, by ułatwić zadanie swym pracowniczym ambasadorom – uruchomiła specjalną infolinię, na którą mogą zgłaszać nieprawidłowości w sklepach i barach. Na razie za wcześnie na oceny efektów programu, ale ma on szanse na sukces. Badania z dziedziny employer branding, czyli wizerunku pracodawców, potwierdzają, że pracownicy chętnie się identyfikują ze swymi firmami i ich produktami. Rzecz jasna, pod warunkiem że firma oferuje dobrej jakości produkty oraz usługi i jest dobrze oceniana przez swą załogę. W przeciwnym razie pracownicy również są ambasadorami, tyle że ich aktywność, np. na portalach społecznościowych, może skutecznie pogorszyć wizerunek pracodawcy.