Reklama

Polacy będą pracować krócej? Wkrótce ruszy pilotaż

Bez odgórnych nakazów, ale za to z rocznym pilotażem, który sprawdzi różne modele skrócenia tygodnia pracy – tak Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej chce przygotować pracodawców i pracowników do rewolucji w czasie pracy.

Publikacja: 28.04.2025 16:19

Ministra rodziny, pracy i polityki społecznej Agnieszka Dziemianowicz-Bąk podczas spotkania pt. “Skr

Ministra rodziny, pracy i polityki społecznej Agnieszka Dziemianowicz-Bąk podczas spotkania pt. “Skrócony czas pracy - to się dzieje!” w Ministerstwie Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej w Warszawie

Foto: PAP/Leszek Szymański

Po 107 latach od wprowadzenia 8-godzinnego dnia pracy, gdy od 50 lat mamy wolne soboty, najwyższy czas zrobić kolejny krok – podkreślała Agnieszka Dziemianowicz-Bąk, ministra rodziny, pracy i polityki społecznej, przedstawiając zaplanowane przez jej resort działania, które mają przygotować pracodawców i pracowników do skrócenia o jedną piątą czasu pracy, przy zachowaniu tego samego wynagrodzenia. Jak zaznaczała Agnieszka Dziemianowicz-Bąk, zakończone niedawno analizy i badania przekonują o korzyściach tego rozwiązania, które na obecnym etapie rozwoju gospodarczego Polski i przy naszych wyzwaniach demograficznych nie tylko jest możliwe, ale wręcz wskazane. Szefowa MRPiPS przekonywała, że krótszy tydzień pracy nie tylko będzie zachętą do wydłużania aktywności zawodowej, ale też może zwiększyć dzietność, gdyż ułatwi godzenie obowiązków rodzinnych z pracą.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Praca
Tradycyjna kariera traci blask. Na czym dziś zależy pracownikom?
Praca
InPost stawia na rozwój menedżerek
Praca
Sportowe wakacje zapracowanych Polaków
Praca
Na sen poświęcamy więcej czasu niż na pracę zawodową? Nowe dane GUS
Praca
Wojna handlowa Donalda Trumpa hamuje wzrost zatrudnienia na świecie
Reklama
Reklama