Reklama

Duży ruch na rynku pracy. Oni są szczególnie otwarci na propozycje

Prawie 90 proc. Polaków pracujących w biurach deklaruje otwartość na oferty pracy, a co drugi aktywnie szuka nowego zajęcia. Najczęściej na portalach rekrutacyjnych.

Publikacja: 27.03.2023 03:00

Duży ruch na rynku pracy. Oni są szczególnie otwarci na propozycje

Foto: Adobe Stock

– Wbrew doniesieniom medialnym o studzeniu gospodarek obserwujemy duży ruch na rynku pracy – twierdzi Piotr Nowosielski, prezes start-upu Just Join IT, który jest właścicielem portali rekrutacyjnych Just Join It, Rocket jobs i Hello HR. Jak dodaje, ten ruch na rynku pracy przekłada się na rekordowe zainteresowanie ogłoszeniami na portalach firmy, co pokazuje dużą otwartość Polaków na zmianę pracodawcy.

Tę otwartość widać także w badaniu przeprowadzonym przez Wise Rabbit dla portali Just Join IT i Rocket Jobs, które na przełomie lutego i marca tego roku objęło 501 pracowników biurowych (tzw.white collars) w wieku 19–45 lat. „Rzeczpospolita” jako pierwsza opisuje wyniki tego badania, według którego ponad sześciu na dziesięciu polskich white collars planuje w najbliższych latach zmienić zatrudnienie. Przy czym prawie połowa z nich (29 proc.) zamierza to zrobić w ciągu najbliższego roku.

Pozostało jeszcze 83% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Praca
AI zmienia już pracę specjalistów i menedżerów
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Praca
Samotność niszczy gospodarkę po cichu. Pracownicy dotknięci poczuciem izolacji
Praca
Zbyt rzadko czujemy się w pracy doceniani, zbyt często dyskryminowani
Praca
Wyższe normy etyczne firm nie zawsze chronią pracowników
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Praca
Menedżerowie przeceniają zaangażowanie pracowników
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama