Reklama
Rozwiń

Zawody internetowe najbardziej poszukiwanet

Trwa intensywny nabór pracowników w branży internetowej. Pracę znajdują nie tylko programiści czy inżynierowie, wiele ofert skierowanych jest także do humanistów

Publikacja: 28.07.2011 02:18

Zawody internetowe najbardziej poszukiwanet

Foto: Fotorzepa, Magda Starowieyska Magda Starowieyska

Co najmniej kilkanaście tysięcy osób pracuje dziś w Polsce w branży internetowej. Precyzyjne wyliczenia utrudnia dynamiczny rozwój tej  dziedziny gospodarki. Stale rośnie też liczba nowych specjalizacji zawodowych dotyczących Internetu. Część z nich jeszcze kilka miesięcy temu w ogóle nie istniała.

Największe możliwości pracy związane są z rozwojem mediów społecznościowych (social media) oraz interaktywnych agencji marketingowych i reklamowych. – Brakuje wykwalifikowanych specjalistów, dlatego uruchomiliśmy program staży i sami uczymy kandydatów z którymi chcemy się związać na dłużej – mówi Agnieszka Rzemińska z  VanguardPR, firmy która specjalizuje się w internetowym PR.

Rozpiętość zarobków w agencjach interaktywnych w zależności od działu i stanowiska jest bardzo duża. W Warszawie pracownicy dużych agencji w dziale obsługi klienta mogą liczyć na 3 – 4 tys. zł brutto miesięcznie, doświadczeni specjaliści z działów technicznych na ok. 10 tys. , a kadra menedżerska na 15 – 20 tys. zł brutto miesięcznie.

Specjalista social media to zawód, który w związku z szybkim rozwojem sieci, serwisów społecznościowych oraz platform blogowych pojawił się u nas zaledwie kilka miesięcy temu. Odpowiada za wizerunek danej marki w takich mediach jak: Facebook, NK, Twitter czy Blip. Jego zadaniem jest budowanie relacji z konsumentami i łączenie PR z marketingiem i reklamą.

Zdaniem Sabiny Stodolak, HR menedżera z agencji interaktywnej Adweb, w pracy internetowej świetnie radzą sobie humaniści.  Menedżerka zwraca też uwagę na konieczność pracy zespołowej. – Kiedyś, by powstał sklep internetowy, wystarczył jeden webmaster. Dziś do stworzenia wirtualnej placówki handlowej, która odniesie sukces, potrzebny jest webdesigner, architekt informacji, e-marketingowiec, programista webowy, seocopywiter, e-piarowiec, specjalista od social media i SEO – wylicza Sabina Stodolak. O dynamice rozwoju zawodów internetowych świadczyć może to, że specjalista social media, który funkcjonuje na rynku pracy od niedawna, już doczekał się zawodowej hierarchii – od content designera (czyli osoby piszącej posty) poprzez stratega komunikacji społecznościowej aż po menedżera.

Reklama
Reklama

Profesjonalista internetowy  łączy specjalistyczną wiedzę z szybką reakcją na zachodzące w wirtualnym świecie zmiany. –  Jeśli wyszukiwarka Google'a zmieni algorytm, to  specjalista SEO musi natychmiast reagować  – wyjaśnia Agnieszka Rzemińska.

Co najmniej kilkanaście tysięcy osób pracuje dziś w Polsce w branży internetowej. Precyzyjne wyliczenia utrudnia dynamiczny rozwój tej  dziedziny gospodarki. Stale rośnie też liczba nowych specjalizacji zawodowych dotyczących Internetu. Część z nich jeszcze kilka miesięcy temu w ogóle nie istniała.

Największe możliwości pracy związane są z rozwojem mediów społecznościowych (social media) oraz interaktywnych agencji marketingowych i reklamowych. – Brakuje wykwalifikowanych specjalistów, dlatego uruchomiliśmy program staży i sami uczymy kandydatów z którymi chcemy się związać na dłużej – mówi Agnieszka Rzemińska z  VanguardPR, firmy która specjalizuje się w internetowym PR.

Reklama
Praca
Sportowe wakacje zapracowanych Polaków
Praca
Na sen poświęcamy więcej czasu niż na pracę zawodową? Nowe dane GUS
Praca
Wojna handlowa Donalda Trumpa hamuje wzrost zatrudnienia na świecie
Praca
Grupa Pracuj chce podwoić przychody w ciągu pięciu lat
Praca
Polskim firmom nie będzie łatwo odkrywać płacowe karty
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama