Pośrednicy nieruchomości zadowoleni ze swojej pracy

Pośrednik nieruchomości ze swojej pracy jest zadowolony, ale z zarobków już mniej

Publikacja: 13.09.2012 17:03

Wśród pośredników, którym udaje się sprzedać nieruchomość w miesiąc (9,04 proc.) ponad połowa to kob

Wśród pośredników, którym udaje się sprzedać nieruchomość w miesiąc (9,04 proc.) ponad połowa to kobiety (55,6 proc.).

Foto: Fotorzepa, Krzysztof Skłodkowski Krzysztof Skłodkowski

Polska Federacja Rynku Nieruchomości i serwis Domiporta.pl przeprowadzili ogólnopolską ankietę wśród pośredników nieruchomości. Wynika z niej, że pozytywne emocje w związku ze swoim zawodem wyraża 88,67 proc. respondentów. Większość zadowolonych (56 proc.) stanowią kobiety. Zaledwie 7,4 proc. ankietowanych pośredników deklaruje całkowity brak zadowolenia z wykonywanego zawodu. Obojętnie do swojej pracy podchodzi 3,45 proc. respondentów.

Co w swoim zawodzie najbardziej cenią sobie pośrednicy? Prawie 42 proc. ankietowanych odpowiedziało, że kontakt z ludźmi. Dobrze oceniane są także mobilność wykonywanego zawodu (28 proc.) oraz elastyczne godziny pracy (23 proc.). Jednak ta ostatnia cecha nie jest powszechnie dobrze oceniana - przez prawie 18 proc. badanych została uznana za negatywną.

Najmniej cenionym przez pośredników nieruchomości elementem ich pracy są zarobki. Na ten mankament narzeka prawie co drugi pracownik (44,8 proc.). Mężczyźni dodatkowo wśród wad zawodu pośrednika punktują niejasne procedury, uciążliwe kontakty z urzędami i brak nadzoru nad wykonywaniem zawodu. Natomiast kobietom zdarza się wymieniać w tej kategorii ogólny brak szacunku ze strony klienta, złą renomę zawodu i nieregularne oraz często problematyczne kwestie wynagrodzeń za swoją pracę.

Zdecydowana większość pośredników (93,6 proc.) pracuje głównie na rynku wtórnym. Mężczyźni średnio prezentują swoim klientom 7 mieszkań tygodniowo, a kobiety o jedno mniej. Wśród pokazywanych mieszkań aż 81 proc. stanowią lokale dwupokojowe. Mieszkania z trzema pokojami prezentuje 13 proc. respondentów, a kawalerki 4 proc. Najmniejszym zainteresowaniem cieszą się mieszkania z czterema i więcej pokojami (łącznie 2 proc.).

- Większa eksploracja rynku wtórnego przez pośredników jest odzwierciedleniem potrzeb klientów, zarówno sprzedających jak i kupujących. Klienci ci nie mają wiedzy i doświadczenia pozwalającego na pewne i bezpieczne przeprowadzenie transakcji. Developerzy w zdecydowanej większości posiadają swoje własne działy handlowe, które zajmują się pełną obsługą transakcji – tłumaczy Agnieszka Grotkowska, dyrektor ds. projektów specjalnych serwisu Domiporta.pl. - Ale i tu coraz częściej zdarza się, że zadania działu handlowego przejmuje agencja nieruchomości - dodaje.

Co dziesiątemu pośrednikowi udaje się sprzedać nieruchomość w miesiąc. Nieco ponad połowa z nich (55 proc.) to kobiety. Pośredniczkom najczęściej udaje się także sprzedać mieszkanie, które oczekuje na klienta powyżej 9 miesięcy. Przeciętnie sprzedaż mieszkania zajmuje pośrednikom od 4 do 6 miesięcy - takiej odpowiedzi udzieliło 43 proc. respondentów. Co trzeciemu pośrednikowi sprzedaż udaje się po 7-8 miesiącach. Uwagę zwraca fakt, że panowie pośrednicy deklarują, że łatwiej sprzedać mieszkanie kobiecie, a panie twierdzą, że łatwiej zawierają transakcje z klientami mężczyznami.

Polska Federacja Rynku Nieruchomości i serwis Domiporta.pl przeprowadzili ogólnopolską ankietę wśród pośredników nieruchomości. Wynika z niej, że pozytywne emocje w związku ze swoim zawodem wyraża 88,67 proc. respondentów. Większość zadowolonych (56 proc.) stanowią kobiety. Zaledwie 7,4 proc. ankietowanych pośredników deklaruje całkowity brak zadowolenia z wykonywanego zawodu. Obojętnie do swojej pracy podchodzi 3,45 proc. respondentów.

Co w swoim zawodzie najbardziej cenią sobie pośrednicy? Prawie 42 proc. ankietowanych odpowiedziało, że kontakt z ludźmi. Dobrze oceniane są także mobilność wykonywanego zawodu (28 proc.) oraz elastyczne godziny pracy (23 proc.). Jednak ta ostatnia cecha nie jest powszechnie dobrze oceniana - przez prawie 18 proc. badanych została uznana za negatywną.

Praca
Firmowy Mikołaj częściej zaprosi pracowników na świąteczną imprezę
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Praca
AI ułatwi pracę menedżera i przyspieszy karierę juniora
Praca
Przybywa doświadczonych specjalistów wśród freelancerów
Praca
Europejski kraj podnosi wiek emerytalny. Zmiany już od 1 stycznia 2025
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Praca
Kobieta pracująca żadnej pracy się nie boi!