Centrum Badania Opinii Społecznej przeprowadziło sondaż, w którym Polacy podsumowali kampanię prezydencką.
71 proc. uważa, że była nieagresywna, co drugi – że mało rzeczowa i nie poruszała ważnych tematów – wynika z badania. Natomiast dla 34 proc. była ona rzeczowa i poruszała ważne tematy. Tylko 17 proc. ankietowanych oceniło kampanię jako agresywną.
– To była najspokojniejsza kampania wyborcza po 1989 roku – uważa dr Rafał Chwedoruk, politolog z Uniwersytetu Warszawskiego. – Co do zarzutów, że była mało merytoryczna, to trudno się było spodziewać, że w kampanii prezydenckiej będzie inaczej. Tu liczą się głównie osobowości kandydatów, a nie jakiś szczegółowy program.
Ankietowani oceniali też rolę telewizji w kampanii prezydenckiej. 39 proc. respondentów uważa, że telewizja publiczna (TVP 1, TVP 2, TVP Info) nie popierała żadnego z kandydatów, 20 proc. sądzi, że wsparła Jarosława Kaczyńskiego, a 12 proc. – że Bronisława Komorowskiego.
Inaczej zostały ocenione stacje komercyjne. O ile 33 proc. badanych uznało, że TVN zachował bezstronność, o tyle zdaniem aż 25 proc. sprzyjał Bronisławowi Komorowskiemu, a jedynie 2 proc. oceniło, że popierał Jarosława Kaczyńskiego.