Od kilku tygodni „Rzeczpospolita” próbuje ustalić, kto wybrał organizatorów ogromnego i kosztownego przedsięwzięcia, jakie odbędzie się w niedzielę 27 kwietnia w Warszawie – Tysiąclecia Korony Polskiej, które ma być obchodami 1000. rocznicy koronacji Bolesława Chrobrego pod patronatem honorowym premiera Donalda Tuska.
Po naszym tekście, w którym ujawniliśmy, że zaangażowany w to jest Dom Mediowy AM Studio – spółka Andrzeja Moebusa, która od lat pracuje dla Platformy Obywatelskiej, a sam Moebus, według „Newsweeka”, jest „znajomym Tuska”, KPRM wydała oświadczenie, że „Kancelaria Prezesa Rady Ministrów nie jest organizatorem tego przedsięwzięcia”, a „rolę sponsora generalnego wydarzenia przejęła Grupa Orlen oraz sześć spółek: PZU, PKO Bank Polski, PGE, Enea, Tauron i Totalizator Sportowy. To właśnie te spółki, wspólnie z wykonawcami, którymi są Fundacja OCR Events i AM Studio, odpowiadają za realizację wydarzenia. W jego organizację zaangażowanych jest blisko 150 podmiotów. Za większość elementów produkcyjnych odpowiada Fundacja OCR Events – w tym za organizację historyczno-edukacyjnego pikniku (atrakcje, scenografia, technika, nagłośnienie, oświetlenie), pokaz laserowy, zabezpieczenie sanitarne oraz kwestie ochrony. AM Studio, jako jeden z podwykonawców, odpowiada m.in. za dokumentację związaną z przeprowadzeniem wydarzenia, zmianę organizacji ruchu, pokazy na moście Świętokrzyskim i Wiśle oraz pokaz dronów”.