Reklama

Michał Kolanko: Kampania europejska. Kogo tym razem zabiją nadmierne oczekiwania

Politykę wygrywa się lub przegrywa między innymi przez nadmierne nadzieje na zbyt dobry wynik. Sprawdziło się to w wyborach samorządowych, zarządzanie nastrojami będzie się liczyć i przed 9 czerwca.

Publikacja: 18.04.2024 04:30

Michał Kolanko: Kampania europejska. Kogo tym razem zabiją nadmierne oczekiwania

Foto: Fotorzepa

Nie opadł jeszcze kurz po wyborach samorządowych – w wielu miastach trwa zresztą mordercza walka o zwycięstwo w II turze, jak w Krakowie czy Wrocławiu – a polityka płynnie przechodzi w tryb kampanii europejskiej. I powstaje pytanie, kogo tym razem zabiją nadmierne oczekiwania wobec wyniku, a kogo niskie wzmocnią po 9 czerwca. Przed wyborami samorządowymi nadzieje na „odebranie PiS wszystkiego łącznie z Podkarpaciem”, wykreowane częściowo przez polityków, a częściowo przez zwolenników PO, sprawiły, że relatywnie dobry wynik partii Donalda Tuska i seria zwycięstw w miastach dużych oraz średnich zmieniły się w lekki niedosyt. I odwrotnie: spodziewana klęska PiS miała doprowadzić do rozpadu partii Kaczyńskiego po 7 kwietnia. Co się oczywiście nie wydarzyło, a PiS utrzymało swoje bastiony.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Policja
Nietykalna sierżant „Doris”. Drugie życie tajnej policjantki
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Polityka
Krzysztof Bosak o pakcie senackim PiS i Konfederacji: Temat wisi w powietrzu
Polityka
Stołeczna Ochota: lewica i ruchy miejskie zerwały koalicję, ale ich działacze w niej pozostali
Polityka
Sondaż: Czy Karol Nawrocki zbliży do siebie PiS i Konfederację? Opinia Polaków
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Polityka
Donald Tusk na EFNI: Polska staje się perłą w koronie całej wspólnoty Zachodu
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama