Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 12.07.2025 22:25 Publikacja: 26.09.2023 03:00
Foto: AFP
Ambicje unijnej egzekutywy były bardzo duże. Nowa norma miała ograniczyć emisję tlenków azotu o 35 proc. i mikrocząsteczek o 13 proc. Zakładała, że samochody od 2025 roku, a ciężarówki od 2027 roku będą wyposażone w podgrzewane, ekologiczne katalizatory oraz aparaty stale monitorujące emisję szkodliwych związków.
Jednak taki pomysł napotkał na poniedziałkowym spotkaniu przedstawicieli krajów UE w Brukseli na twardy opór ośmiu państw na czele z Włochami i Francją. Wymusiły one zasadniczo rezygnację z podwyższenia norm poza ciężarówkami o największym tonażu oraz autobusami. Więcej: Komisja Europejska zapowiedziała, że będzie w większym stopniu uwzględniała zdanie branży producentów aut przy proponowaniu nowych norm.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Niemiecka prasa poświęca nadal sporo miejsca skutkom obustronnych kontroli na granicy polsko-niemieckiej. Większ...
Republikańscy parlamentarzyści nie kryją oburzenia samowolną decyzją sekretarza obrony o wstrzymaniu dostaw bron...
22 tysiące rezerwistów powołanych pod broń, najnowsze uzbrojenie i mnóstwo dronów, ludność cywilna wciągnięta ma...
Europosłowie PiS wybrali koalicję zdrady razem z niemiecką AfD – uważa poseł KO do Parlamentu Europejskiego Mich...
Prezydent Turcji Recep Erdogan daje do zrozumienia, że chce zakończyć trwająca już cztery dekady wojnę wewnętrzn...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas