Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 08.07.2025 06:27 Publikacja: 26.09.2023 03:00
Foto: AFP
Ambicje unijnej egzekutywy były bardzo duże. Nowa norma miała ograniczyć emisję tlenków azotu o 35 proc. i mikrocząsteczek o 13 proc. Zakładała, że samochody od 2025 roku, a ciężarówki od 2027 roku będą wyposażone w podgrzewane, ekologiczne katalizatory oraz aparaty stale monitorujące emisję szkodliwych związków.
Jednak taki pomysł napotkał na poniedziałkowym spotkaniu przedstawicieli krajów UE w Brukseli na twardy opór ośmiu państw na czele z Włochami i Francją. Wymusiły one zasadniczo rezygnację z podwyższenia norm poza ciężarówkami o największym tonażu oraz autobusami. Więcej: Komisja Europejska zapowiedziała, że będzie w większym stopniu uwzględniała zdanie branży producentów aut przy proponowaniu nowych norm.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Premier Donald Tusk leci w czwartek do Rzymu na Konferencję Odbudowy Ukrainy. Ale to też okazja do zacieśnienia...
Kurczy się grupa umiarkowanych polityków w Partii Republikańskiej. Wykruszają się w spolaryzowanym systemie poli...
Prezydent USA Donald Trump nazwał w niedzielę plany Elona Muska utworzenia nowej partii politycznej „absurdalnym...
W Izraelu zapadła przełomowa decyzja dotycząca obowiązkowej służby wojskowej. Sąd Najwyższy uchylił wieloletnie...
Elon Musk, najbogatszy człowiek na świecie i do niedawna bliski współpracownik prezydenta USA Donalda Trumpa, og...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas