Reklama

Jak opodatkowane są wynagrodzenia dla internetowych influencerów

Kwoty dla influencerów, zamieszczających treści na swoich blogach, vlogach lub kontach w mediach społecznościowych, z tytułu prowadzenia przez nich kampanii reklamodawców, są dla nich przychodem z działalności wykonywanej osobiście.

Publikacja: 25.11.2017 12:30

Jak opodatkowane są wynagrodzenia dla internetowych influencerów

Foto: 123RF

Taki wniosek płynie z interpretacji Dyrektora Krajowej Informacji Skarbowej z 4 października 2017 r. (0113-KDIPT2-2.4011.183.2017.2.ACZ).

Spółka prowadzi działalność polegającą na świadczeniu usług drogą elektroniczną za pomocą serwisu internetowego. Poprzez serwis umożliwia nawiązanie współpracy między użytkownikami serwisu oraz pośredniczy we wszystkich etapach współpracy. Użytkownicy serwisu dzielą się na dwie kategorie. Pierwsza grupę użytkowników stanowią tzw. influencerzy, którzy zamieszczają treści na swoich blogach, vlogach lub kontach w mediach społecznościowych. Drugą grupę użytkowników serwisu stanowią reklamodawcy, którzy powierzają sporządzenie oraz zamieszczenie treści na ww. blogach, vlogach lub kontach w mediach społecznościowych. Spółka pobiera odpowiednie wynagrodzenie od reklamodawców, a następnie wypłaca wynagrodzenie należne influencerom.

Pozostało jeszcze 87% artykułu

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Prawo rodzinne
Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok dla konkubentów. Muszą się rozliczyć jak po rozwodzie
Prawo karne
Wypadek na A1. Nagły zwrot w procesie Sebastiana M.
Prawo pracy
Prawnik ostrzega: nadchodzi rewolucja w traktowaniu samozatrudnionych
Zawody prawnicze
Rząd zdecydował: nowa grupa zawodowa otrzyma przywilej noszenia togi
Sądy i trybunały
Rzecznik dyscyplinarny sędziów „na uchodźstwie”. Jak minister chce ominąć ustawę
Reklama
Reklama